اعلام ویژه برنامه های شبکه سهند برای روزهای پایانی ماه صفر

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه های ویژه ای برای ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تدارک دیده است.

«مرتضی صفری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: شبکه سهند ویژه برنامه صبحگاهی "پیام آوران صلح" را در سالروز شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از ساعت 10 صبح به مدت 120 دقیقه و ویژه برنامه شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) را از ساعت 8:30 به مدت 90 دقیقه به روی آنتن خواهد برد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این برنامه ها با دعوت از کارشناسان مذهبی، مداحین و شاعران اهل بیت(ع) زندگی سراسر خیر و برکت نبی مکرم اسلام در مراحل مختلف کودکی، جوانی، بعثت، رسالت و در نهایت رحلت جانگداز ایشان بررسی می شود.

وی افزود: در این برنامه ها به موضوع و شرایط جامعه در دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و تاثیرگذاری تصمیمات ایشان در رفتار با حکام و خلفای معاصر در مانایی و ماندگاری مکتب اسلام پرداخت می شود. 

صفری ادامه داد: شبکه سهند، ویژه برنامه شبانگاهی "هیئت" را از پنجشنبه تا شنبه ساعت 21:45 تا 22:45 تقدیم مردم مومن و عزادار آذربایجان خواهد کرد. " صراط " عنوان دیگر ویژه برنامه این شبکه است که در دو قسمت از قاب دوربین های شبکه میهمان خانه های مخاطبان می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پخش زیارت پیامبر اکرم (ص) از بعید و "حسین عزاسی" از دیگر تمهیدات شبکه سهند در روز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام شمرده می شود.

وی یادآور شد: شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این ایام ضمن پرداخت در برنامه های روتین، ویژه برنامه "سونمز گونش" را در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی در روز رحلت آخرین پیامبر خدا صلی الله علیه و آله والسلم و دومین امام شیعیان به ترتیب از ساعت 9:00 به مدت 120 دقیقه و از ساعت 17:30 به مدت 150 دقیقه تولید و تقدیم شنوندگان خواهد کرد.

صفری افزود: در سالروز شهادت غریبانه امام رضا علیه السلام هم برنامه "غربت گونشی" در دوبخش صبح و عصر از رادیو شنیده خواهد شد. در این ویژه برنامه ها علاوه بر بررسی تاریخی و قرآنی ۲۳ سال دوران بعثت پیامبر(ص)، بررسی شأن و مقام پیامبر(ص) و امام دوم شیعیان، سیره نورانی پیامبر و دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، ارتباط مستقیم با شهرهای مقدس مشهد و قم و دیگر مراکز استانی صدا و سیما برقرار و شنوندگان رادیو آذربایجان شرقی در حال و هوای معنوی این شهرها قرار خواهند گرفت .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: رادیو برون مرزی آذربایجان شرقی نیز در روزهای پایانی صفر ویژه برنامه های مشکات، قیزیل سقاخانا، عائله، شناور و ماتملی مدینه و نمایش رادیویی آهو را برای مخابان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز پخش خواهد کرد.

وی گفت: معاونت فضای مجازی هم در این ایام با تولید و انتشار محتواهای گوناگون در قالب های مختلف در شبکه‌های اجتماعی در کنار مخاطبان خود خواهد بود.

کد خبر 983336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha