نهضت تبلیغی بانوان البرز از چلّه های پیشرفت تا برپایی موکب های همدلی

چشم انداز تعیین شده برای ۲۳ گروه فعالیتی نهضت تبلیغی بانوان در ابعاد مختلف اعم از گروه جهادی، خانواده، رسانه، هنر، سبک زندگی اسلامی، نهج البلاغه، مشاوره و... به واقع سرفصل هایی برای پیشبرد و بهبود آرمان های ایمانی و الهی است.

خبرگزاری شبستان – البرز: پنجمین نشست کارگروه های نهضت تبلیغی بانوان استان البرز که چهارشنبه 24 مهر با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز در قالب مجازی برگزار شد فرصت و بهانه ای را فراهم آورد تا مروری کلی به روند فعالیت این بانوان به مناسبت اربعین حسینی داشته باشیم.

 

چشم انداز و اهداف تعیین شده برای 23 گروه فعالیتی نهضت تبلیغی بانوان در ابعاد مختلف اعم از گروه جهادی، خانواده، رسانه، هنر، سبک زندگی اسلامی، نهج البلاغه، مشاوره و... به واقع سرفصل هایی برای پیشبرد و بهبود آرمان های ایمانی و الهی است.

 

در این میان، ایام اربعین حسینی به عنوان یکی از مهمترین ویژه برنامه های معرفتی و بصیرتی این کارگروه ها در قالب تشکل های خودجوش است که در راستای تبلیغ دین و شعائر الهی فعالیت دارند.

 

بانوان یکی از مهمترین ظرفیت های تبیین معارف دینی در جامعه هستند

 

در این رابطه «حجت الاسلام ولایی برحق» طی پنجمین نشست کارگروه های نهضت تبلیغی بانوان گفت: با توجه به ظرفیت و شرایط موجود استان تصمیم گرفته شده که این نشست به صورت مجازی برگزار شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: ارائه گزارش هر کارگروه در مجموعه نهضت بانوان تبلیغی استان البرز راهبردی برای دیگر گروه ها و میزان توانمندی ها و تلاش هایی است که صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: بانوان یکی از مهمترین ظرفیت های قابل تأمل در بحث تبیین معارف دینی و الهی هستند که با سرمایه گذاری بر این قشر شاهد تعالی خانه، خانواده و اجتماع خواهیم بود.

 

طرح های ویژه اربعین حسینی متناسب با شرائط شیوع کرونا و اجرای قوانین مرتبط با آن بود

 

« حجت الاسلام معینی» نیز در رابطه با روند فعالیت نهضت تبلیغی بانوان استان البرز به ویژه در جریان اربعین حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ایده ها و طرح های نهضت بانوان در اربعین حسینی متناسب با شرائط شیوع کرونا و اجرای قوانین مرتبط با آن بود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: در شرائط کنونی جامعه که با شیوع بیماری کرونا روبه رو هستیم، قالب فعالیت ها و برنامه ها به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: ظرفیت قابل توجه بانوان در عرصه های دینی، فرهنگی و اجتماعی بستر رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند و به نوبه خود می تواند در جهت تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه با محوریت خانواده اثرگذار باشد. 

 

ترسیم گفتمان نهضت تبلیغی بانوان البرز

 

« اعظم فرهادکیایی» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص فرآیند برنامه ریزی در نهضت تبلیغی بانوان استان البرز گفت: نهضت تبلیغی بانوان با باور به توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی، دینی و معرفتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

دبیر نهضت تبلیغی بانوان استان البرز افزود: چله های پیشرفت در قالب پویش وعده اربعینی من (عهد با امام حسین(ع) ) با هدف راه اندازی پویش و گفتمان چله های پیشرفت، برپایی مسابقه فیلم کوتاه از مراسم های اربعین در منازل به همراه خانواده، اجرای طرح موکب یک زندانی ( آزادی زندانیان غیرعمد)، برپایی موکب های فرهنگی ( موکب های مشاوره، احکام و... ) از محورهای برنامه ریزی شده در ایام اربعین بود.

 

فرهاد کیایی عنوان کرد: ارائه فراخوان کارهای هنری در قالب نقاشی، خوشنویسی، منبت کاری، معرق، سفال کاری، دلنوشته های کوتاه، زیارت مجازی اربعین، طراحی نرم افزار ملی با عنوان سفر مجازی پیاده روی اربعین حسینی، پویش هرمسافر اربعین یک از دیکر برنامه های این ایام با همت نهضت تبلیغی بانوان است.

 

وی خاطرنشان کرد: ترسیم گفتمان نهضت تبلیغی بانوان با هدف پیشرفت و تعالی آن یکی از رویکردهایی است که سازمان تبلیغات اسلامی همواره با توجه به این مطلب جلساتی را با حضور اساتید برجسته مورد نظر قرار داده است.

 

دبیر نهضت تبلیغی بانوان استان البرز در پایان بیان کرد: انتظار می رود با شناسایی اهم موضوع های مهم اجتماعی، دینی، فرهنگی و ... این نهضت با هم اندیشی و هم فکری دیگر بانوان فعالیت های موثری را به انجام برساند.

 

همبستگی و هم اندیشی مهم ترین شاخصه نهضت تبلیغی بانوان

 

فعالیت نهضت تبلیغی بانوان در البرز به واقع در یک وفاق هم اندیشی و معرفتی جریان دارد، جریانی که در ذیل آن شاهد همبستگی و هم اندیشی آنان در جریان پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم. 

 

 

کد خبر 983344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha