اجرای مشوق‌های بیمه‌ ای کارفرمایان در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی

سرپرست اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران وبیدگل از اجرای دستور العمل اجرایی طرح مشوق های بیمه کارفرمایی، بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد.

«حسن اربابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: بر اساس طرح کارورزی، افراد فارغ التحصیل دانشگاهی پس از ثبت نام در سامانه کارورزی و احراز صلاحیت، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واحدهای تولیدی و اقتصادی برای طی دوره کارورزی معرفی می شوند تا در دوره ۴ تا ۶ ماهه در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار شوند؛ اما دولت برای ترغیب کارفرمایان به جذب این افراد پس از اتمام دوره کارورزی مشوق بیمه‌ای برای کارفرمایان در نظر گرفته است که کار فرمایان می توانند از شرایط این طرح و مشوق بیمه ای آن استفاده کنند . 

 

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل افزود: بر اساس این طرح، کارفرمایان بنگاه‌ های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی بعد از پایان دوره کارورزی سه ماهه کارورز، در صورت جذب وی می توانند تا دو سال از معافیت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استفاده کند.

 

اربابی افزود: همچنین در دوره سه ماهه کارورزی برای افراد کارورز مبلغی مشخص شده که توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.

 

سرپرست اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران وبیدگل خاطر نشان کرد: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کارشاغل در آن واحد است.

کد خبر 983392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha