لغو پیاده روی «حرم تا حرم» و مراسم آیینی «گلباران خورشید» در آران و بیدگل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از لغو آیین پیاده روی سه هزار نفری «حرم تا حرم؛ میثاق با ولایت» روستای حسین آباد و مراسم آیینی «گلباران خورشید» روستای یزدل و تجمعات مذهبی ایام پایانی صفر در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام «سمیع الله مردان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان آران و بیدگل و بنا بر تصمیم ستاد کرونا هیچ گونه تجمع و برنامه عزاداری جمعی ویژه ایام رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در سطح این شهرستان برگزار نخواهد شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: همچنین به منظور حفظ سلامت شهروندان، آیین‌های خاص منطقه آران و بیدگل از جمله پیاده روی سه هزار نفری «حرم تا حرم؛ میثاق با ولایت» روستای حسین آباد و «گلباران خورشید» روستای یزدل در این ایام برگزار نخواهد شد.

 

حجت الاسلام مردان خاطر نشان کرد: نمایش نمادین گلباران پیکر مطهر امام رضا(ع) با تاسی از زنان نوغان هر سال با عنوان «گلباران خورشید»  همه ساله با حضور بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم شمال استان اصفهان در حرم مطهر بی بی زینب(س) خواهر آن حضرت در روستای یزدل برگزار می شد، اما امسال با تصمیم هیئت امنای هیئت انصارالحسین(ع) یزدل به دلیل شیوع کرونا لغو شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: همچنین کاروان پیاده روی سه هزار نفری حرم تا حرم میثاق با ولایت که هر سال با حضور هیئت های مذهبی روستای حسین آباد بخش کویرات آران و بیدگل در روز شهادت امام رضا(ع) و با طی مسیر ۲۷ کیلومتری گلزار شهدای این روستا تا حرم مطهر آقاعلی عباس(ع) در بادرود برگزار می شد، اما امسال این مرسم هم برگزار نخواهد شد.

 

حجت الاسلام مردان خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی و خیّران شهرستان آران و بیدگل ضمن فضاسازی محیطی و سیاه پوش کردن معابر و خیابان ها، اقدام به توزیع بسته های کمک های مومنانه و اهدای اقلام سرمایه‌ای و مصرفی در قالب نذر به مراکز درمانی درگیر مبارزه با بیماری کرونا خواهند کرد.

 

وی افزود: روضه های خانوادگی خانگی، پخش کلیپ و فعالیت های تبلیغی و ترویجی و تولید محتوا در فضای مجازی، برگزاری مراسم عزاداری مجازی از سوی هیئات مذهبی در شبکه های اجتماعی و توزیع بسته‌های فرهنگی و نذر کتاب از دیگر برنامه های این شهرستان در پاسداشت اربعین حسینی است./

 

 

کد خبر 983439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha