شیوع کم تحرکی در کشور ۵۶ درصد است/ بیش از ۳۰ میلیون ایرانی دارای فشار خون بالا هستند

ملایی گفت: شیوع کم تحرکی در کشور ۵۶ درصد است و در این کم تحرکی بانوان متاسفانه با ۶۴ درصد نسبت به آقایان کم تحرک تر هستند.

به گزارش خبرگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «افشین ملایی» صبح امروز (پنجشنبه 24 مهر) در مجمع انتخابات هیئت ورزش های همگانی استان گلستان اظهار کرد: در ورزش قهرمانی همه یک تیم هستیم و بنا به انتخاب اعضای هیات ورزش های همگانی این مسئولیت خطیر برعهده یک نفر نهاده می شود.

 

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: شیوع کم تحرکی در کشور 56 درصد است و در این کم تحرکی در بانوان متاسفانه با 64 درصد گزارش شده است که نسبت به آقایان بیشتر است و لذا باید به گروه بانوان در ورزش های همگانی بیشتر توجه شود.

 

ملایی بیان کرد: توزیع فشار خون بالا در سنوات گذشته 26 درصد بود و به دلیل سبک زندگی غلط این میزان به 35 درصد رسیده است و میلیاردها دلار برای بیماری فشار خون و کم تحرکی جامعه هرساله هزینه صرف می کند.

 

وی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی روزانه ۱۶ دقیقه به صورت متوسط ایرانیان فعالیت های ورزشی انجام می دهند، متذکر شد: سال گذشته یک پایشی وزارت بهداشت انجام داد و براساس آن 30 میلیون و 700 هزار ایرانی دارای فشار خون بالا هستند و شروع آن به حد خطرناکی رسیده است.

 

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی بیان کرد: ۲۳ درصد ایرانیان در مرحله پیش دیابت و 10 درصد جمعیت کشور نیز دچار دیابت هستند که یکی از دلایل آن کم تحرکی به شمار می رود.

 

ملایی با بیان اینکه دهه آینده کشور دهه سیاه چاله های تندرستی است، متذکر شد: یکی از دلایل کم تحرکی در جامعه استفاده مفرط از فضای مجازی است.

 

وی با بیان اینکه یکی از پروژه هایی که در سطح کشور پیگیری می کنیم شهر فعال است، افزود: در پروژه از ظرفیت های شهرداری برای توسعه ورزش همگانی استفاده می کنیم.

 

کد خبر 983466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha