الکترونیکی کردن فرآیندهای شهرداری از برنامه های عملیاتی شورای پنجم است

مهدی نیا گفت:هوشمند سازی و در ذیل آن، الکترونیکی کردن فرآیندهای داخل شهرداری یکی از برنامه‌های قید شده در برنامه عملیاتی بوده که شورای پنجم نیز پیوسته به آن تاکید داشته است.

«محمد هادی مهدی ‌نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر مشهد در خصوص پیاده‌ سازی شهروندسپاری خدمات در بستر الکترونیک، اظهارکرد: هوشمندسازی و در ذیل آن، الکترونیکی کردن فرآیندهای داخل شهرداری یکی از برنامه‌های قید شده در برنامه عملیاتی بوده که شورای پنجم نیز پیوسته به آن تاکید داشته است.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه مصوبه اخیر شورای شهر مشهد، وضعیت اعتبارات این حوزه را قانونی کرد تا شهرداری بتواند آن را در سال ۹۹ اجرایی نماید، گفت: تقریبا مشابه همان اتفاقی که در منطقه ۱۲ و ۸ شاهد بودیم و فرآیندهای شهرسازی تا اندازه ای الکترونیکی شدند.

 

وی برنامه اصلی سیستم یکپارچه شهرسازی را دارای ۳ فاز دانست و افزود: شهروندسپاری فاز سوم این فرآیند است؛ به معنای اینکه فرآیندهای ما به سطحی از خودکارسازی برسند تا هر شهروند بتواند تمامی فرآیندهای حوزه شهرسازی اعم از استعلامات و پروانه و پایانکار را به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام دهد.

 

مهدی ‌نیا خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورا، شهرداری مشهد باید ظرف مدت ۲ هفته سازوکار اجرایی و فازبندی تحقق پیاده‌سازی شهروندسپاری را به شورای شهر ارائه دهد و اقدامات لازم به صورت فاز به فاز ارائه گردد چرا که این موضوع یک روکش نرم‌‎افزاری دارد و در وراء آن هم فرآیند کامل خودکارسازی فرایند ها باید اتفاق بیفتد و به تعداد ارباب رجوع شهرداری کارتابل تعریف می شود.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم اصلاح برخی فرآیندها به صورت همزمان، تصریح کرد: در این راستا پیشنهاد می کنم هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز های ساختمانی و حذف چرخه‌های باطل و زمان‌بر نیز تشکیل شود تا با حذف حشو و زواید بروکراسی اداری و کاهش عوامل انسانی در تصمیم گیری ها و تبعات امضاهای طلایی در این فرایند ها، رضایت شهروندان افزایش یابد

کد خبر 983468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha