ترویج فرهنگ وقف زمینه ایجاد عدالت اجتماعی و رفع محرومیت در جامعه است

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: در سطح استان البرز یک هزار و ۷۰۰ موقوفه، همچنین ۱۲ هزار رقبه و ۱۰۰ امامزاده وجود دارد که ظرفیت قابل توجهی از حیث اجتماعی، فرهنگی و دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام دشتکی» طی نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در امامزاده طاهر(ع) پنجشنبه 24 مهر برگزار شد گفت: ترویج و تبیین فرهنگ وقف زمینه تحقق عدالت اجتماعی و از بین رفتن محرومیت در جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: سنددار شدن موقوفات یکی از اولویت های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز است که در این خصوص برای ۳۰۰ موقوفه در سطح استان سند ثبتی پیش بینی شده و از این میزان ۲۰۰ موقوفه سنددار شده اند.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه ادامه داد: در سطح استان البرز یک هزار و ۷۰۰ موقوفه، همچنین ۱۲ هزار رقبه و ۱۰۰ امامزاده وجود دارد که ظرفیت قابل توجهی از حیث اجتماعی، فرهنگی و دینی است.

 

وی بیان کرد: این ظرفیت می تواند در زمینه برخورداری نیازمندان از مزایا و امکانات موقوفه ها در قالب طرح اجتماعی سازی این اماکن مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی و واگذاری موقوفات به هیئت امناء یکی از شاخص هایی است که استان البرز در خصوص طرح امین نسبت به دیگر استان های کشور پیشتاز است.

 

حجت الاسلام دشتکی در پایان بیان کرد: نقشه برداری از ۹۰ بقعه متبرکه در سطح استان البرز انجام و در سامانه کاداستر ثبت شده است.

 

کد خبر 983490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha