ظرفیت روستای «مهارلو» برای کسب عنوان «دوستدار کتاب»

منوچهری گفت: روستای «مهارلو» از ظرفیت کسب عنوان «دوستدار کتاب» در جشنواره «عشایر و روستاهای دوستدار کتاب» برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (پنج شنبه 24 مهر) در دیدار با فرماندار و شهرداران سروستان ضمن بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: کتابخانه «علامه طباطبایی» سروستان که نیم قرن از عمر آن می گذرد و از کهن ترین کتابخانه های فارس است به دلیل فرسودگی به تعمیر نیاز دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افزود: ایجاد کتابخانه شماره 2 در سروستان نیز منوط به پیشنهاد زمین مناسب است و لازم است تا از ظرفیت خیران برای تمکیل پروژه ها تا پایان سال بهره موثر داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت روستای «مهارلو» در حوزه کتاب بیان کرد: این روستا از ظرفیت کسب عنوان «دوستدار کتاب» برخوردار است و لازم است تا فعالیت های کتاب خوانی در این روستا به شکل مستندسازی به دبیرخانه جشنواره «عشایر و روستاهای دوستدار کتاب»ارسال شود.

«محسن پورزارعی»، نیز در این نشست با ابراز رضایت از فعالیت های کتابخانه های عمومی استان گفت: فعالیت های این کتابخانه ها نقش مطلوبی در ترویخ فرهنگ کتابخوانی دارد.

فرماندار شهرستان سروستان ادامه داد: شهرداران در سروستان و کوهنجان به کتابخوانی توجه و نگاه ویژه دارد و از توان و ظرفیت خود برای توسعه کتابخانه ها و فرهنگ مطالعه استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: برای بازسازی کتابخانه «علامه طباطبایی» و تعیین تکلیف کتابخانه شماره 2 سروستان و توسعه کتابخانه شهر کوهنجان به هم افزایی نیاز داریم.

خاطر نشان می شود، اجرای طرح های کتابخوانی و برنامه ریزی برای حضور روستای «مهارلو» در جشنواره «عشایر و روستاهای دوستدار کتاب» از موضوع های این نشست بود.

کد خبر 983515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha