تولیدات علمی مؤسسات قرآنی با محوریت تقویت انقلاب اسلامی باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: نقطه محوری تولیدات علمی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت باید تقویت انقلاب و آرمان های نظام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقرمحمدی لائینی» امروز(24مهر) در بازدید از مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری با تاکید براینکه امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از سیره و معارف نبوی است، گفت: رسیدن جامعه اسلامی به سعادت و تعالی حقیقی در گرو گسترش معارف نبوی در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، ارتقاء انسان از زندگی طبیعی و غریضی را مهم ترین هدف انبیاء و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: هدف مؤسسات قرآنی باید حرکت در مسیر اهداف پیامبر گرامی اسلام باشد.

 

وی با اشاره به این که حق حیات بر روی زمین برای کسی است که صاحب زمین را بشناسد، افزود: به طور حتم شناخت درست خداوند متعال موجب سعادت و تعالی انسان خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه با تأکید بر اینکه حمایت و تقویت از انقلاب، آرمان و ارزش های نظام باید همواره مورد توجه مؤسسات فرهنگی و قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال تحریف انقلاب اسلامی است و تلاش می کند تنها اسمی از انقلاب بماند و هویت آن خدشه دار شود.

 

وی با بیان این که هدف دشمن محتوا زدایی از آرمان ها و ارزش های انقلاب است، تصریح کرد: دشمن از هویت دینی، ایمانی، اسلامی و معنوی درون انقلاب می ترسد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید بر اینکه حفظ جریان انقلابی به عنوان بزرگترین امربه معروف وظیفه امروز همه ما است، بیان کرد: نباید اجازه دهیم ارزش های دینی انقلاب اسلامی یادگار گرانبهای معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) خدشه دار شود.

 

امام جمعه ساری در پایان سخنانش با بیان این که نقطه محوری تولیدات علمی مؤسسات فرهنگی  قرآن و عترت باید تقویت انقلاب و آرمان های نظام باشد، افزود: اگر این تلاش ها در شکل علمی باشد به طور حتم آثار و برکات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام «محمود دیانی» نیز در این نشست با اشاره به این که مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خود را از سال 90 آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر چندین عضو هیأت علمی دانشگاه و حوزه در این مؤسسه به تولیدات علمی اشتغال دارند.

 

رییس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) به آغاز فعالیت نشر سردار شهید طوسی از سال 96 زیر نظر مؤسسه فرهنگی پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: تاکنون  22 عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی و اسلامی تدوین و تألیف شده است.

 

 

کد خبر 983575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha