واکنش سودان به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور

حمدوک در مصاحبه ای گفت كه قرار دادن سودان در لیست حامیان تروریسم از سوی آمریکا روند برقراری و انتقال دموكراتیک آن را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فایننشال تایمز، عبدالله حمدوک ، نخست وزیر سودان ، ایالات متحده را متهم کرده است که انتقال دموکراتیک این کشور را از طریق تحریم های اقتصادی تضعیف می کند.

 

حمدوک در مصاحبه ای گفت كه قرار دادن سودان در لیست حامیان تروریسم از سوی آمریکا روند برقراری و انتقال دموكراتیک آن را به خطر می اندازد.

 

حمدوک گفت: به دلیل تحریم های ایالات متحده ما از دنیا جدا شده ایم. مردم سودان هرگز تروریست نبوده اند.

 

حمدوك در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل در ازای لغو تحریم های آمریكا گفت: ما دوست داریم این دو مسیر را به طور جداگانه مورد توجه قرار دهیم.

 

حمدوک انتظار داشت كه صلح با گروه های شورشی به تسكین اقتصاد سودان كمک كند زیرا این امر همچنین از طریق كاهش بودجه ارتش از 80 درصد به 10 تا 15 درصد پس انداز می كند زیرا سودان دیگر اقتصاد جنگی نیست.

 

روزنامه فایننشال تایمز از همدوک خبر داد که وی با دادگاه کیفری بین المللی (ICC) در مورد احتمال محاکمه عمر البشیر در سودان گفتگو کرده است.

 

وی تاکید کرد که بهترین گزینه اصلاح دادگستری سودان است تا بتواند خود رئیس جمهور برکنار شده را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

 

دادگاه بین المللی کیفری البشیر را که به دلیل کودتای 1989 که وی را به ریاست جمهوری در خارطوم شکایت کرده بود ، به دلیل نسل کشی در رابطه با درگیری در دارفور در دهه 2000 میلادی متهم کرده است.

کد خبر 983586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha