توسعه فعالیت های مدنی به هم افزایی بین بخشی نیاز دارد

سهرابی، فعالیت های مدنی و داوطلبانه را برای پیشرفت جامع و رفع چالش ها مهم بیان کرد و گفت: توسعه فعالیت های مدنی به هم افزایی بین بخشی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «نورالدین سهرابی» روز پنجشنبه در جلسه مشترک مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان و معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور که در محل خانه جوان اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: فعالیت مدنی و داوطلبانه در کشور در سال های اخیر افزایش یافته و هدفمند شده که در مدت هفت سال گذشته با افزایش سازمان های مردم نهاد جوانان این زمینه در بین جوانان رشد یافته و با حمایت های دولت، این قشر برنامه ها و دیدگاه های خود را در حوزه های مختلف اجرا و عملیاتی کرده اند.

 

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان افزود: فعالیت های مدنی و داوطلبانه را برای پیشرفت جامع و رفع چالش ها مهم است اما توسعه کیفی این دسته از  فعالیت های به هم افزایی بین بخشی نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان در سطح ملی و استانی به دنبال ایجاد تعامل بین این تشکل ها و همچنین سایر نهادهای کشور است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای فرهنگی جامعه یکی از بسترهای مهم در این حوزه هستند.

 

سهرابی ایجاد تعامل برای انجام فعالیت های مشترک و همچنین بهره گیری از ظرفیت های سازمانی را در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری مهم دانست و خاطرنشان کرد: کانون های مساجد یکی از مراکز مهم و دارای توانایی و ظرفیت های مدنی و گسترده در کل کشور هستند که جوانان نیز در راس بسیاری از فعالیت های آن ها قرار دارد.

 

وی توان و ظرفیت جوانی را برای پیشبرد اهداف نظام و کشور و تعالی در حوزه های مختلف را یکی مولفه اساسی برای کشور نام برد و گفت: آموزش و توانمندسازی نسل جوان و نوجوان برای مسئولیت پذیری در حوزه حاکمیت و بخش خصوصی از طریق تشکل های مردمی و سمن ها انجام بگیرد.

 

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان یادآورشد: خانه های جوان مراکز همکاری و تعامل بین سمن ها و بستری برای غنی سازی اوقات فراغت است.

 

در این دیدار جلال ریزانه از بخش های مختلف خانه جوان اصفهان در محل مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید نصر بازدید کرد.

کد خبر 983589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha