فرهنگ سازی مناسب سبب جذب واقفین می شود

حجت الاسلام صالحی، گفت: با فرهنگ سازی مناسب در رسانه های جمعی و گروهی می توان واقفین زیادی را جذب کنیم .

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: وقف یه سنت حسنه جاری است که می تواند با اجرای نیت واقفدر راستای  کمک به نیازمندان جامعه برخی از مشکلات را حل کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: با فرهنگ سازی های صورت گرفته مستاجران موقوفات بهترین یاوران فرهنگ وقف هستند که به ما در این زمینه کمک می کنند.

 

 

وی با اشاره به برنامه های هفته وقف در استان افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، دیدار با استاندار کرمانشاه و نیز برگزاری نشست تخصصی با دستگاه ها به منظور تببین نقش وقف و نیز کمک گرفتن از آنها در جهت فرهنگ وقف، نشست با علمای حوزه های علمیه استان در راستای ارائه راهکار به منظور توسعه فرهنگ وقف، حضور کارکنان در نمازهای جمعه ، برگزاری ۱۱ کرسی تلاوت در بقاع متبرکه استان،  همایش کشوری و استانی یاوران وقف بصورت مجازی ، افتتاح چند پروژه  از مهمترین برنامه های قابل اجرا در هفته وقف با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

 

حجت الاسلام صالحی  تصریح کرد: در این هفته  نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی در ۱۰ بقعه و موقوفه سطح استان  ، باغ دیم در اراضی امامزاده حسین (ع) شهرستان سنقر که به روش تکنولوژی واترباکس،مجتمع اداری- تجاری نور از رقبات موقوفه کوثر اهل بیت(ع)  افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: برگزاری نشست تخصصی با فعالان اقتصادی، تجلیل از حافظان و نخبگان قرآنی، اجرای طرح دست های مهربانی  از دیگر برنامه های این هفته نام برد.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا  و همکاری مجموعه اوقاف  اظهار کرد: این مجموعه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا  تا کنون ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد تومان  بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا و همچنین پنج‌هزار بسته بهداشتی حاوی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان توزیع شده است. 

 

کد خبر 983692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha