طنز تلخ تاریخ انقلاب/ بی تدبیری ها به تحریم ها ربطی ندارد

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه طنز تلخ تاریخ انقلاب ما این است کسانی که سر سفره نظام می نشینند و بهره‌ها می‌برند، بعدها خودشان مطالبه‌گر می‌شوند گفت: بی‌تدبیری ها به ترامپ و تحریم ها ربطی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام«محمد محمدیان» در خطبه های امروز (جمعه، ۲۵ مهر) با تسلیت رحلت پیامبر مکرم اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: حضرت محمد(ص)، پیامبری بود که وظیفه اش ابلاغ رسالت خداوند بود و در طول عمرش هر آنچه حق بود در جهت ابلاغ دینش انجام داد.


امام جمعه سنگر با پرسش اینکه اکنون وظیفه ما چیست گفت: ۲ ماه عزادار خاندان عصمت و طهارت بودید، مبادا کسانی باشیم که برای دردانه رسول خدا اشک می ریزیم اما او را یاری نمی کنیم.


وی در ادامه به بازگشت سفیران غربت و مظلومیت، مدافعان حریم و حرم، شهدای خان طومار به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: هر شهادتی که رخ می دهد سببش حکمتی است که خداوند می داند.


حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: اگر این شهدا نبودند امروز ما چنین امنیتی نداشتیم، این شهدا رفتند و عاقلانه عمل کردند و در مقابل دشمن ایستادند تا برای مملکت، دین و آیین خودشان آسایش بیاورند.


وی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد که ترسوها نباید دم از عقلانیت بزنند، گفت: چون کسی که می ترسد عقل درستی ندارد و تحلیل درستی نمی تواند داشته باشد و نگاه واقع بینانه به اتفاق ها ندارد.


حجت الاسلام محمدیان با اشاره به گذشت ۱۴۰۰ سال از غربت امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: باید به این غربت گریست چرا که خیلی چیزها را به امام حسن(ع) نسبت دادند، اما باید بدانیم صلح امام حسن(ع) صلح تحمیلی بود.


وی با استناد به سخنان امام حسن(ع) که فرمودند:«می بینم زمانی را که فرزندان شما آب و غذای خود را از دشمن گدایی می کنند» افزود: این سخن حرف بعضی ها است که آمدند گفتند «اگر برجام نیاید آب خوردن هم نخواهید داشت»، الان معیشت این مردم را از دشمن دین اسلام، شریعت، میهن و ملت گدایی می کنند.


حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه خیانت فرماندهان و کارگزاران امام حسن(ع) باعث شد تا امام با دشمن زمان خود«معاویه»، صلح کرد، ادامه داد: ما ارادتمندان امام حسن مجتبی(ع) هستیم ولی آنگونه که سردار سلیمانی گفت ما ملت امام حسینیم و از ایران حتی در آنسوی مرزها برای امنیت خودمان جان می دهیم.


وی اضافه کرد: هنوز شهدای ما از صحنه نبرد بر می گردند و ما هنوز در جنگ صفین ایستاده ایم، چون عقب نکشیده ایم.


حجت الاسلام محمدیان با انتقاد از اینکه خیلی ها می گویند مقام معظم رهبری به امید دادن به مردم تاکید دارند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به امید دادن به مردم تاکید دارند اما نفرمودند توجیح عملکرد غلط بعضی ها، زیرا این جفا به مردم است.


وی گفت: امید به مردم اینگونه است که بگوییم با این ظرفیت ها و فرصت های که در ایران و نظام جمهوری اسلامی داریم اگر نگاه به داخل داشته باشیم همه مشکلات حل خواهد شد، امید یعنی ما هر وقت مدیریت مومن، مجاهد، حزب اللهی پای کار داشته باشیم، در هر علوم و تکنولوژی و صنعتی و... بین کشورهای دنیا اول هستیم.



امام جمعه سنگر تاکید کرد: مردم باید انتخاب درست داشته باشند، با انتخاب مدیران انقلابی، مذهبی، و دیدن کارنامه ها و سوابق مسئولین، پیش خدا حجت داشته باشند تا خدا هم آنان را یاری کند.


وی خاطر نشان کرد: بعضی از این بی تدبیری ها و عدم مدیریت ها به ترامپ و تحریم ها ربطی ندارد.


حجت الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به اینکه برخی دولت ها در پایان کارشان به عنوان خصوصی سازی، بعضی کارخانجات را به بعضی ها می سپارند که تبعات آن دامن کارگران و جامعه را می گیرد، گفت: در مناقصه ای قیمت بالایی برای آن شرکت و کارخانه می گذارند و وقتی کسی متقاضی نبود آنرا به یکی از همان دور وبری های خودشان واگذار می کنند و.... که این اتفاق طنز تلخ تاریخ انقلاب ما این است که کسانی که سر سفره نظام می نشینند، بهره ها می برند و بعدها مطالبه گر می شوند.


وی به کارخانه رشت الکتریک، نساجی پوشش، ایران کنف، پیله شمال، فرش گیلان، شرکت های چوب نوپان، اشاره کرد که صنعتش در این استان به نابودی رفته است و افزود: بزرگترین شهر صنعتی گیلان کنار دست مردم شهر سنگر است اما تحت پوشش های کمیته امداد سنگر حدود هفت هزار نفر هستند که بسیار ناراحت کننده است.


حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: در اسلام گدا پروری نهی شده، باید بستر فراهم کرد تا کار فراهم شود و همه اینها به ترامپ و تحریم ها ربطی ندارد بلکه سوء مدیریت انقلابی است.

کد خبر 983763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha