مهار کرونا باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: مهار کرونا باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و با تهدید و جریمه نمی شود کرونا را مهار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران از نکا، حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» امروز(۲۵مهر) در خطبه های نماز جمعه نکا اظهار کرد: امروز ویروس کرونا به مشکل اصلی جامعه تبدیل شده است و باید با فرهنگ عمومی برای مقابله با آن وارد کار شد.

 

امام جمعه نکا افزود: سالروز رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را داریم و این مناسبت ها، ارزش هایی است که باید در حفظ و بزرگداشت آن تلاش کرد.

 

وی یادآور شد: در روایتی از امام علی(ع) داریم: « صبر در همه جا زیباست مگر در مصیبت شما و بی تابی در همه جا زشت مگر در مصیبت تو که بسیار بزرگ است و هر مصیبتی قبل و بعد از تو در برابر این مصیبت کوچک است

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به مناسبت ها گفت: روز جهانی غذا، روز تربیت بدنی و روز آمار و برنامه‌ریزی را پیش رو داریم که باید ادب غذا و مدیریت زندگی را رعایت کنیم که ائمه(ع) ما بهترین فرمول ها را در این راستا ارائه دادند.

 

امام جمعه نکا اضافه کرد: از نظر رسول اکرم(ص)، «اولین رکن غذا و سفره سالم ، غذای حلال است؛ دست ها در غذا فراوان باشد یعنی تنها غذا نخورید که کراهت دارد؛ یادتان نرود که نعمت و غذا را خداوند به شما داده و نام خدا را بیاور؛ حمد و سپاس خداوند را در پایان غذا از یاد نبر»

 

وی همچنین با اعلام اینکه امروز در جامعه دو معضل داریم، خاطر نشان کرد: مهمترین معضل کروناست که با شتاب بیشتری در حال اوج گرفتن است و افراد فراوانی را درگیر کرده است و باید مراعات کنیم و دستور العمل ها و شیوه نامه ها رعایت شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: سلامتی نعمتی است که خداوند به ما داده و باید حفظش کنیم که عمر دوباره نداریم و باید بدانیم که با تهدید و جریمه، کرونا مهار نمی شود و باید فرهنگ عمومی افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: نابسامانی کالاها و قیمت ها مردم را کلافه کرده است و نباید مجلس و دولتمردان ساکت بنشینند و باید مراعات شود و بدانیم ممکن است که مشکلات از خارج باشد اما رفع آن باید از داخل برطرف شود و امید به این و آن نداشته باشیم.

 

امام جمعه نکا اظهار کرد: مدیریت ناکارآمد و ضعف مدیریت، مشکلات را افزایش داده است و مسئولیت ها باید متناسب با شایستگی ها باشد و افرادی صالح در پست مناسب قرار گرفته و مدیریت شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی اضافه کرد: وضعیت هر مملکت و جامعه ای، محصول تصمیماتی است که مسئولان در سال های گذشته گرفتند و اگر تصمیمات اشتباه گرفته شد؛ باید اصلاح شود و مردم نباید در عذاب باشند و اذیت شوند.

 

وی در پایان با تاکید بر رعایت تقوا یادآور شد: افزایش ایمان و رعایت و حفظ تقوا مهم است و در شرایط فعلی باید تلاش شود و مهم است و همچون نگه داشتن آتش در درون دست است که امیدواریم این سرمایه الهی را حفظ کنیم.

کد خبر 983777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha