تأسی به سبک زندگی رضوی، لازمه کسب سعادت حقیقی است

حجت الاسلام امیرزاده گفت: اگر می خواهیم به سعادت حقیقی در دنیا و آخرت دست یابیم، باید به سبک زندگی اهل بیت(ع) از جمله سبک زندگی امام رضا(ع) تأسی بجوییم.

حجت الاسلام «اسماعیل امیرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: یکی از بایسته های جامعه امروز ناظر به لزوم توجه به مقوله سبک زندگی و تلاش در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی است که البته این مهم خود ریشه در آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) دارد و اهتمام به آن زمینه ساز نیل به سعادت دنیا و آخرت است.

 

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان قم افزود: در این میان با عنایت به کلام و سیره نورانی امام رضا(ع) به خوبی می توانیم به مؤلفه ها و شاخصه های ارزشمندی درباره سبک زندگی اسلامی دست یابیم که از آن جمله بحث عبادت با خدا و اُنس با مناجات، اهتمام بر قرائت قرآن و تنظیم پایه های زندگی بر محور آموزه های کلام وحی، خوش اخلاقی با خانواده و خویشان و اطرافیان، همچنین توجه به تعمیق تفکر و اندیشه و معرفت، معاشرت صمیمانه و متواضعانه با مردم، پایمردی در راه حق و مقابله با ظلم و ستم است.

 

وی همچنین گفت: نشانه و شاخصه محب و شیعه واقعی بر اساس کلام امام رئوف، تقوای بالا و اطاعت از خدا و اهل بیت(ع) در همه حالات و وضعیت هاست، کما این که خود ایشان همواره و در هر شرایطی راضی به مقدرات الهی بودند و از این رو یکی از القاب برجسته حضرت ، رضا می باشد.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: به تأسی از سیره و کلام نورانی ثامن الحجج(ع)، هر کسی که به معنای واقعی کلمه می خواهد بنده خدای متعال باشد، باید هر آن چه که مورد رضایت و تأکید پروردگار است را انجام داده و به طور جدی از ارتکاب معاصی و محرمات بپرهیزد؛ آن چنان که حضرات معصومین(ع) در اوج قله بندگی خدا قرار داشتند و ما باید برای رسیدن به سعادت به آن ها تأسی بجوییم.

 

وی همچنین تأکید کرد: از دیگر شاخصه های مهم رفتاری و مؤلفه های سبک زندگی امام رضا(ع)، توجه به مقوله عزت و کرامت و نیز گذشت و ایثار در زندگی برپایه حُسن خلق و سعه صدر است تا آن جا که بسیاری از حتی غیرمسلمانان به واسطه همین ویژگی ها، جذب حضرت شده و مسلمان و شیعه شدند.

 

امیرزاده در خاتمه گفت: حضرت رضا(ع) از سوی دیگر به عنوان عالم اهل بیت(ع) شناخته می شوند و این مهم نشان دهنده اهمیت کسب علم در میان مسلمانان و شیعیان و همه کسانی است که امام هشتم را الگو و پیشوای خویش قرار داده اند.

کد خبر 983799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha