کرونا هم زورش به کانون های مساجد آذربایجان غربی نرسید

کانون های مساجد آذربایجان غربی از اولین روزهای شیوع کرونا تا به امروز با حرکتی جهادی فعالیت های خود را تعطیل نکردند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، کرونا سایه سیاهی بر زندگی مردم افکنده است و حضور دائم خود را در هر کوی و برزن اعام می کند.

کرونا موجب شده است که ناامیدی بزرگی بر افکارمان سایه اندازد و بسیاری از مراکز دینی، فرهنگی و علمی به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل هستند.

 نماز های جمعه تعطیل شده است، سالن های ورزشی، کافه ها، کتابخانه ها و در واقع تمام اماکن عمومی، اما کانون های مساجد با اتحادی مثال زدنی به یاری مردم شتافته و تا جایی که توانستند در راستای فعالیت های فرهنگی مذهبی و اجتماعی خود حرکتی مستمر داشته اند.

اعضای کانون های مساجد آذربایجان غربی مسااجد را به کارگاه‌های تولید ماسک تبدیل کردند تا بتوانند به یاری مسئولان بشتابند و مشکل کمبود ماسک در جامعه را جبران کنند.

 چندی بعد کمک های همدلانه مردم از راه رسید و این بار کانون های مساجد با توزیع جیره خشک در بین نیازمندان تحمل این روزهای کرونایی را تا حدودی آسان تر کردند. کارهای کانون های مساجد به اینجا ختم نشد، بیشتر کلاس های قرآنی و آموزشی به صورت مجازی دنبال شد تا بچه ها و در واقع کانونی ها بتوانند این روزهای سخت کرونایی را در کنار خانواده سخت تر نگذراند.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی در این باره گفت: تمامی اعضای کانون های مساجد در این روزها همچون زنجیری به هم متصل شدند و با نمایش اتحاد به همه ثابت کردند که بچه‌های مسجدی همچون روزهای اول انقلاب در هر شرایطی در صحنه هستند.

 وی ادامه داد: برگزاری کلاس های مجازی و همچنین برپایی کارگاه‌های آموزشی و انگیزشی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله کارهایی بود که از ابتدای امسال تاکنون در کانون های مساجد استان به فعلیت رسید.

 این مسئول اضافه کرد: تهیه پک های غذایی و همچنین کمک های مومنان نیز از جمله دیگر فعالیت های کانون ها در این ایام کرونایی بود.

وی ادامه داد: اعضای کانون های مساجد در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با ضدعفونی کردن مساجد مردم را از لحاظ بهداشتی تامین می کردند و سپس در روزهای اخیر با کارهای جهادی بی شک دل امام زمان عجل الله را شاد کردند.

 این مسئول با بیان اینکه جوهر وجودی انسان از عشق و محبت الهی است، تصریح کرد: باید در روزهای سخت به یاری هم شتافت و گرنه در روزهای خوش دشمن هم در کنار انسان است.

تمام کانون های فعال آذربایجان‌غربی از هر فرصتی برای کم کردن بار روی دوش مردم تلاش کردند.

 برگزاری مسابقات مجازی یکی دیگر از اقدامات کانون ها  در روزهای سخت کرونا بود؛ مسابقه «کرونا در مسیر نابودی» که در خوی برگزار شد و شرکت کنندگان زیادی نیز داشت یکی از آنهاست.

 این مسابقه در بخش های مقاله، شعر، طنز، عکس و فیلم و خاطره برگزار شد، که از از برندگان با اهدای جوایز ارزنده ای قدردانی شد.

 «حجت‌الاسلام ناصر خدایاری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 200جلد کتاب به بیماران کرونایی بستری در نقاهتگاه های ارتش اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها در راستای پر کردن اوقات فراغت بیماران و همچنین کاهش استرس ناشی از بیماران به آنها اهدا شد.

 این مسئول اضافه کرد: کتاب‌ها در حوزه های مختلف داستانی، ادبی، اجتماعی و آموزشی به تمامی بیماران کرونایی بستری در این مکان ها اهدا شده است.

 در واقع تمام مسئولان دست به دست هم دادند تا کاری برای مردم بکند.

مسئول کانون غنچه‌های باغ کوثر ارومیه از فعالیت کلاس‌های قرآنی این کانون در روزهای کرونایی خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد نیز نتوانست قرآن پژوهان را از ادامه یادگیری باز دارد.

کبری محمدی تصریح کرد: این کلاس ها به صورت مجازی و در گروه های جداگانه و به صورت منظم برگزار می‌شود.  وی با بیان اینکه روح قرآنی همواره تنش و نگرانی های پیرامون ما را از بین می‌برد، گفت: قرآن آموزان با حضور در کلاس های مجازی علاوه بر روح و روان خودشان آرامش روحی را نیز به خانواده‌هایشان هدیه می دهند.

راه اندازی کارگاه تولید ماسک توسط اعضای کانون های مساجد نیز یکی دیگر از کارهای زیبا و قابل ذکر و تحسین در این ایام بود.

 اعضای کانون های مساجد با کارگاه های کوچکی را در راستای تولید ماسک که نیاز اساسی آن روزها بود وارد گود مبارزه شدند.

 امین علی پور، مسئول کانون مهدویت مسجد جامع بازرگان گفت: صفر تا صد کار سرمایه گذاری و تجهیزات به همت کانون فرهنگی هنری مساجد انجام شده است.

 وی ادامه داد: روزانه ۴ هزار ماسک در این کارگاه تولید شده و در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهر بازرگان قرار می گیرد.

 این مسئول خاطرنشان کرد: با تغییر موقعیت کاربری این کارگاه جوانان مسجدی با دو شیفت کار به تولید ماسک بهداشتی مشغول هستند که به زودی شیفت شب نیز راه اندازی می شود.

حضور نیروهای انقلابی در مواقع بحرانی و افتخار آفرین است و ما خوشحالیم که کانون های مساجد تربیت و پرورش نیروهای انقلابی و مسجدی را برعهده گرفته است.

 امروز مردم در دوران کرونا نشان دادند که در صحنه های مختلف انقلاب پای کار هستند و با همدلی وحدت و مواسات و مجاهدت تلاش دارند تا شاهد رشد و پیشرفت اسلام و تحقق حاکمیت اسلامی باشد.

کد خبر 983805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha