اعضای کانون «دوستان آسمانی» در رثای رسول الله (ص) به سوگ نشستند

گواهیان گفت: آیین سوگواری و عزاداری سالروز رحلت پیامبر خوبی ها و حضرت امام حسن (ع) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم برگزار شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با سالروز رحلت پیامبر خوبی ها، حضرت محمد مصطفی (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، آیین سوگواری و عزاداری در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: آیین های سوگواری و عزاداری در سوگ ائمه اطهار (ع) یکی از برنامه های اصلی این کانون است که در مناسبت های مختلف با شکوه وصف ناپذیری برگزار می شود.

 

وی از استقبال خوب اعضای این کانون به ویژه نوجوانان و جوانان از برنامه های سوگواری اهلبیت (ع)، بیان کرد: آیین سوگواری پیامبر اعظم (ص) نیز شب گذشته با حضور پر شور بچه های مسجد، در محوطه باز مسجد «امام حسین (ع)» برگزار شد.

 

گواهیان با اشاره به سخنرانی «مهدی فصاحت»، کارشناس مذهبی و عضو کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در این مراسم، عنوان کرد: همچنین این مراسم با مرثیه خوانی «علیرضا عطایی» از ذاکران اهلبیت (ع) ادامه پیدا کرد و اعضای حاضر در مجلس به عزاداری و سینه زنی در مصیبت رحلت پیامبر خوبی ها پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم عزاداری پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و حضور پرشور بچه های مسجد در این آیین عبادی، برگزار شد، خاطرنشان کرد: حضور گسترده خواهران و برادران در این مراسم نشان دهنده عشق، ارادت و محبت آنها نسبت به خاندان اهلبیت (ع) است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم با اشاره به اینکه این مراسم به طور زنده نیز برای عموم مردم پخش شد، اظهار کرد: همچنین توزیع نذری به صورت بسته بندی شده نیز در پایان این برنامه انجام شد.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگو به برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این مراسم ظهر امروز پس از اقامه نماز عصر برگزار می شود.

 

گواهیان با اشاره به اینکه در این مراسم ذاکرین اهلبیت (ع) به ذکر مصیبت شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می پردازند، خاطرنشان کرد: توزیع نذری به نیت امام رضا (ع) از دیگر برنامه های این مراسم است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم در پایان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راستای پیشگیری از این بیماری، تمام برنامه های کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با رعایت این شیوه نامه ها برگزار می شود.

 

کد خبر 983873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha