خداوند شیوه صحیح انسانیت را به ما آموزش می دهد

حجت الاسلام خراسانی اسلام را دین آموزش دانست و با بیان اینکه خداوند شیوه صحیح انسانیت را به ما آموزش می دهد، گفت: خدای متعال کم ما را در مقابل زیاد خودش محاسبه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «عرب خراسانی» روز گذشته (شنبه، ۲۶ مهر) در مراسم سالروز شهادت علی بن موسی رضا(ع) که در مسجد جامع سنگر برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) و پایان ماه صفر، اظهار کرد: بعد از دو ماه عزاداری و سینه زنی و احیای شعائر حسینی مزد ما به پای امام رضا(ع) نوشته شده است.

 

این استاد حوزه با بیان اینکه خدا را شاکریم که ۲ ماه توانستیم عزاداری کنیم، افزود: هرچند عقده رفتن به اربعین و رفتن به صحن و سرای ابا عبدالله(ع) به‌خاطر شیوع این ویروس کرونا از ما گرفته شد، اما یکی از مهمترین خصلت هایی که خداوند به ما انسان ها عنایت کرده این است که هر گاه نعمتی را از دست بدهیم به هر نحوی که شده خدای متعال فرصت جبران آن را به ما می دهد.

 

وی تصریح کرد: اگر امسال به اندازه کافی نتوانستیم نوکری امام حسین(ع) را داشته باشیم این امید را داریم که سال آینده به قید حیات بتوانیم جبران کنیم و مسیر سعادت و کمال را به دست بیاوریم.

 

حجت الاسلام خراسانی افزود: در تمام نعمت هایی که خداوند به ما داده زمینه جبران و تلافی آنچه که از دست رفته را نیز به ما داده که این بسیار ارزشمند است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در پی جبران، تلاش، سعی و کوشش فراوان داشته باشیم تا آن چیزی که از دست داده ایم را به دست بیاوریم، گفت: متاسفانه امسال اربعین از دست ما رفت اما دلخوشی ما در روز پایانی صفر و شهادت امام رضا(ع) این است که در سال های آینده بتوانیم این قضیه را جبران کنیم.

 

حجت الاسلام خراسانی اظهار کرد: همانطور که خدای متعال نعمت جبران را در اختیار ما قرار داده شیوه بهره برداری از این نعمت را نیز به ما یاد داده است و نباید خلاف آن استفاده کنیم.

 

وی اسلام را دینی دانست که همیشه در حال آموزش است و بیان کرد: هر عقل سلیمی این را تایید می کند که هر کس به شما بدی کرد بدی او را با خوبی تلافی کنید.

 

وی اضافه کرد: در مسیر بندگی خدا باید سعی ما در مسیر خوبی های دیگران باشد، و کسی که از دیگران کینه به دل بگیرد موفق نخواهد بود.

 

حجت الاسلام خراسانی با اشاره به اینکه کسی که خوبی کرد خوبی او را از یاد نبرید و در صدد بی خیالی آن هم نباشید گفت: اگر از پس خوبی او بر نمی آیید حداقل در حق او دعا کنید.

 

وی با تاکید بر تلاش برای تقویت این خصلت را در خودافزایش دهید افزود: خدای متعال هم در قبال بندگانش لطفی دارد و چندین برابر از این رابطه را خدای متعال با بندگانش دارد.

 

حجت الاسلام خراسانی با بیان اینکه خداوند عملا شیوه صحیح انسانیت را به ما آموزش می دهد، افزود: خدای متعال کم ما را در مقابل زیاد خودش محاسبه می کند.

 

وی در ادامه در خصوص زیارت امام رضا(ع)  اظهار کرد: در باب زیارت معصومین هیچ زیارتی با عظمت تر از زیارت علی بن موسی رضا(ع) نیست.

 

حجت الاسلام خراسانی تصریح کرد: امام رضا(ع) خود فرموده اند که«هر که مرا در این دنیا زیارت کرد بر من واجب است فردای قیامت به زیارت او بروم و هر کس دو رکعت نماز در زیارت من بخواند مورد غفران رحمت خدا قرار می گیرد».

کد خبر 984083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha