اولین برنامه صحیفه‌خوانی به میزبانی کانون جعفر آل‌محمد(ص) برگزار شد

مدیر کانون جعفرآل محمد روستای «نصیرایی» میناب گفت: اولین برنامه صحیفه‌خوانی به ابتکار کانون فرهنگی و هنری جعفر آل محمد(ص) با حضور حجت‌الاسلام لبخندان دبیر علمی کنگره امام سجاد (ع) و دکتر کمالی مدیرکل ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.

«مرتضی چمل‌نژاد» صبح امروز (27 مهرماه) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس با اشاره به جمعیت 2 هزار و 500 نفری روستای «نصیرایی» شهرستان میناب، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا جلسات مختلفی برای برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار شد و مقرر شد که برای برگزاری برنامه‌ها تا حد امکان از ظرفیت فضای مجازی بهره‌گرفته شود.

 

وی عنوان کرد: برای مراسم محرم اقدام به تولید محتوا در زمینه‌های فیلم، اینفوگرافی و پادکست کردیم و متناسب با ایام در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفته می‌شد.

 

مدیر کانون جعفرآل محمد روستای «نصیرایی» میناب با اشاره به قرائت زیارت عاشورا به صورت مجازی، ابراز داشت: احادیث‌های مرتبط با مناسبت‌های روز را در این فضا انتشار می‌دادیم و به تفسیر و تبیین آن مناسبت پرداخته می‌شد.

 

چمل‌نژاد ضمن تاکید بر برگزاری مسابقات مختلف جهت ایجاد شو و اشتیاق جوانان، تصریح کرد: از زمان پیدایش ویروس کووید – 19، مسابقات مختلفی در کانون جعفر آل محمد (ص) برگزار شد؛ یکی از مهم‌ترین آن‌ها که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت، مسابقه کتابخوانی بود.

 

وی ادامه داد: این مسابقه به این صورت برگزار می‌شد که در ابتدا فایل کتاب در فضای مجازی بارگزاری می‌شد و پس از طرح‌های سوال‌های گوناگون از افراد برگزیده تقدیر به عمل می‌آمد.

 

مدیر کانون جعفرآل محمد روستای «نصیرایی» میناب با اشاره به مشارکت مانون در اجرای طرح رزمایش همدلی، اظهار کرد: در مجموع با همکاری پایگاه مقاومت بسیج منطقه، سه مرحله از ررزمایش همدلی برگزار شد که در هر مرحله بالغ بر 300 بسته معیشتی توزیع می‌شد.

 

چمل‌نژاد با اشاره به ضد عفونی شبانه روستا توسط کانون مسجد، ابراز داشت: با همکاری سپاه پاسداران، تیمی 10 نفره از اعضای کانون جعفر آل‌محمد (ص)، اقدام به ضد عفونی معابر عمومی روستا کردند.

 

وی با اشاره به میزبانی استان هرمزگان در کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)، خاطرنشان کرد: برنامه صحیفه‌خوانی به ابتکار کانون فرهنگی و هنری جعفر آل محمد(ص) با حضور حجت‌الاسلام لبخندان دبیر علمی کنگره امام سجاد (ع) و دکتر کمالی مدیرکل ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.

 

مدیر کانون جعفرآل محمد روستای «نصیرایی» میناب افزود: برنامه صحیفه‌خوانی پس از آن، هر شب در یکی از کانون‌های فرهنگی و هنری استان هرمزگان برگزار می‌شد.

 

چمل‌نژاد ضمن تاکید بر اهمیت سه‌شنبه‌های مهدویت، تشریح کرد: برای تصویت مهدویت متناسب با موضوعات مورد نیاز هر محله بروشورهای جهت توزیع تهیه شده است که باعث ارتقاء اطلاعات و آگاهی مردم منطقه در حوزه مهدویت خواهد شد.

 

وی با ذکر این نکته که شیوع کرونا برگزاری بسیاری از کلاس‌های حضوری آموزشی را مختل کرد، عنوان کرد: در تلاش بودیم با برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی و دینی با بهره‌گیری از استادهای مطرح در سطح ملی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

 

مدیر کانون جعفرآل محمد روستای «نصیرایی» میناب در پایان گفت: کارگاه‌های سبک زندگی، مبارزه با اعتیاد در خانواده، مهارت‌های پیش از ازدواج، مهارت‌های ازدواج و ... از جمله کارگاه‌های برگزاری شده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر 984110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha