حرکت کاروان خودرویی «حرم تا حرم» در جهرم

حجت الاسلام دهقانی گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) کاروان عزاداری «حرم تا حرم» در خیابان های جهرم به حرکت در آمد.

حجت الاسلام «فتح الله دهقانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مردم شهرستان جهرم در یک حرکت خودجوش در قالب کاروان خودرویی «حرم تا حرم» به یاد دسته روی و سینه زنی سال‌ های قبل به عزاداری پرداختند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهرم افزود: این اقدام، روز گذشته و همزمان با روز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به دلیل ممنوعیت دسته روی هیئت ها و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

 

وی با اشاره به مسیر حرکت این کاروان خودرویی، بیان کرد: این کاروان خودرویی با حضور پرشور مردم و اهالی متدین این شهرستان از امامزاده حسین (ع) آغاز و تا امامزاده فضل بن موسی (ع) ادامه پیدا کرد.

 

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به برپایی موکب های پذیرایی در مسیر این حرکت خودروها، ادامه داد: در مسیر این حرکت نمادین و خودجوش، خودروها با پخش نواهای عزاداری در رثای حضرت امام رضا (ع) به سوگواری پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری ویروسی کرونا در شهرستان جهرم حال و هوای دیگری داشت و مردم با توجه به محدودیت ‌های کرونایی و صیانت از سلامت خود به شکل دیگری عزاداری کردند، خاطرنشان کرد: این کاروان با رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی و فاصله ‌گذاری اجتماعی حرکت خود را از آستان مقدس امامزاده حسین (ع) شروع و با عبور از خیابان ‌های اصلی شهر جهرم جلوه‌ های ویژه ‌ای از عشق وارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه امسال همچون سال های گذشته امکان برگزاری پیاده روی نمادین سالروز شهادت امام رضا (ع) در این شهرستان وجود نداشت، عنوان کرد: بر اساس هماهنگی ‌های صورت گرفته شده در راستای به نمایش گذاشته شدن علاقه و ارادت مردم شهرستان جهرم به ساحت مقدس امام هشتم، کاروان‌ های خودرویی جایگزین برنامه پیاده روی سال‌های گذشته شد.

کد خبر 984136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha