نقش توسعه صنعت گیاهان دارویی در تقویت جهش تولید

آیت الله مبلغی، بر ضرورت توسعه صنعت گیاهان دارویی تأکید کرد و گفت: این امر در تقویت جهش تولید نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله«احمد مبلغی»، امروز(27مهر)، در  در نهمین جلسه هیات اندیشه ورز کشاورزی لرستان، با اشاره به آیه 19 از سوره حجر(وَأَنْبَتْنَا فِيهَا مِنْ كُلِّ شَيْءٍ مَوْزُون)، اظهار داشت: از این آیه می‌توان تنوع زیستی گیاهی را استفاده نمود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سخن گفتن آیه در مورد رویاندن گیاهان از همه چیز(من كل شيء)، به معنای سخن گفتن از  گیاهان در زمین در مقیاس وسیع و متنوع است، افزود: این همان تنوع گیاهی است و به عبارت دیگر، لفظ «رویاندن از کل شیء»، به معنای تنوع و تعدد گیاهی است.

 

وی با اشاره به این آیه در مورد هماهنگی و تعادل کل ارگانیسم گیاهان متنوع، ادامه داد: نظم و سنجیدگی مختص به طیف گسترده گیاهان، يك نظم و سنجیدگی است که در سیاق آیه، معنای خود را باز می یابد.

 

آیت الله مبلغی با بیان اینکه هنگامی که به سیاق  آیه مراجعه می‌کنیم، آن را سیاق ربط دادن گیاهان به انسان‌ها و زندگی و حیات آنها  می‌یابیم، اذعان داشت: با توجه به آیه نظم و سنجیدگی در گیاهان به گونه‌ای است كه آنها برای انسان حیات آور بوده و غذا و معیشت انسان را تأمین می‌كنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بدون تنوع بیولوژیکی، زندگی و غذا برای انسان به مخاطره جدی بلکه به نابودی می افتد.

 

وی بر ضرورت اینکه باید حفظ تنوع زیستی در کشور به یک سیاست کلی تبدیل شود، ادامه داد: توسعه صنعت گیاهان دارویی، روند، دامنه و جهش تولید را تقویت می‌کند.

 

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تأکید کرد: نباید سیاستگذاری، قانونگذاری، مقررات نویسی و خط مشی سازی  پیرامون تأمین امنیت غذایی را  در غیاب تمرکز بر حفظ تنوع زیستی دنبال کنیم.

 

وی با بیان اینکه هر اندازه که تنوع زیستی بیشتر باشد، زنجیره‌های غذایی بیشتر، طولانی تر و فراگیر تر خواهد شد، در نتیجه، حیات انسان پایدارتر خواهد شد، اذعان داشت: تنوع زیستی گیاهی نقش اساسی برای حیات و زندگی انسان دارد و باید از انقراض برخی گیاهان جلوگیری شود.

 

آیت الله مبلغی بیان کرد: برای جلوگیری از انقراض برخی گیاهان باید به سمت وضع قوانین متناسب، فعال و شفاف در این زمینه حرکت کنیم.

کد خبر 984169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha