نذورات مردم در بقاع متبرکه سرایان ۳۰ درصد کاهش یافت

وکیل زاده گفت: درآمد نذورات بقاع متبرکه شهرستان سرایان از زمان پیدایش ویروس کرونا ۳۰ درصد کاهش یافته و ادامه این روند و گرانی مصالح ساختمانی فعالیت های عمرانی را در بقاع متبرکه شهرستان راکد کرده است.

«سعید وکیل زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سرایان به مناسبت هفته وقف با بیان اولویت های اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، گفت: در سال جاری دو وقف جدید به مجموعه وقفیات شهرستان به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان افزوده شده است.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه سرایان یک قطعه زمین توسط خانواده حنفی برای احداث مسجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی جنت البقی و اهدای نصف منزل مسکونی در خیابان فردوسی سرایان توسط خانم ایزدی برای فعالیت های قرآنی را از جمله وقفیات جدید اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه موقوفات شهرستان سرایان ۴۳۸ مورد و یک هزار و ۶۸۵ رقبه و ۶ امامزاده است، افزود: پرداخت اقساط تسهیلات اخذ شده در بقاع متبرکه به مبلغ ۶۳ میلیون تومان از جمله فعالیت های اوقاف سرایان از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

 

وکیل زاده، تعطیلی بقاع متبرکه را سبب توقف فعالیت های عمرانی در این اماکن عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۸۰ میلیون تومان اجرای نیت واقفین عملیاتی شده است که حدود ۴۰ میلیون تومان آن در قالب تهیه بسته های معیشتی طی سه مرحله بین نیازمندان توزیع شده است.

 


وی به احداث پروژه موقوفه اقامتی تجاری کاروانسرای سفلی سرایان اشاره و بیان کرد :این پروژه در دو فاز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی اجرایی شده که در حال حاضر فاز اول آن شامل مجتمع تجاری تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه سرایان، هزینه صرف شده در اجرای پروژه را تاکنون مبلغی بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات اعلام کرد و افزود: برای اتمام فاز اول ۱۰۰میلیون هزینه مورد نیاز از محل اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه تامین شده است.

 

وکیل زاده یکی از اولویت های اوقاف را سنددار کردن رقبات و موقوفه ها دانست و گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰ سند اخذ شده و در مجموع تاکنون اسناد صادر شده به  ۴۳۹ موقوفه افزایش یافته است.

 

وی از گشایش ۶۰ درصدی پرونده مسکن محرومین در شهر آیسک و ادامه پیگیری در این خصوص خبر داد و عنوان کرد: درآمد نذورات بقاع متبرکه شهرستان سرایان از زمان پیدایش ویروس کرونا به یک سوم کاهش (۳۰ درصد) یافته و ادامه این روند و گرانی مصالح ساختمانی  فعالیت های عمرانی را در بقاع متبرکه شهرستان راکد کرده است.

 

کد خبر 984219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha