اینترنت فضایی پرکاربرد برای نوجوانان و جوانان/ دانش سواد رسانه ای آسیب های فضای مجازی را کاهش می دهد

حجت الاسلام عامری فر، اینترنت را فضای پرکاربردی برای حضور نوجوانان و جوانان دانست و گفت: عدم سواد رسانه ای و نظارت بر فضای مجازی می تواند آسیب های مخربی بر سرمایه های اجتماعی کشور بجا بگذارد.

حجت الاسلام محمد حسن عامری فر مسئول فضای مجازی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بستر اینترنت از جلوه های آشکار دنیای زمان ما است و بدلیل سهولت دسترسی و استفاده از آن در همه جا به پر کاربرد ترین فضا تبدیل شده که نوجوانان و جوانان جامعه بخش بزرگی از کاربران و استفاده کنندگان این فضای اینترنت را تشکیل داده اند .

وی با پر آسیب خواندن فضای مجازی افزود:  امروزه شاهد این هستیم که فضای مجازی تبدیل به مرجع و پناهگاه پر دردسری برای نسل جوان شده که در ورای این جهان و فضای رنگارنگ و پر از آسیب ، تهدید های جدی متوجه  مخاطبین شبکه های اجتماعی به ویژه نسل جوان ما است .

 

 مسئول فضای مجازی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه رهایی و عدم نظارت فضای مجازی را دلیل بسیاری از ضربات و آسیب های آن عنوان کرد و گفت: ایجاد هویت های کاذب و انزوای جوانان در پس اکانت های متعدد در بستر شبکه های اجتماعی مختلف سوغات در دسترس بودن بی ضابطه و رهایی این شبکه های اجتماعی در کشور ، که متاسفانه در هیچ کشوری به این بی ضابطه ای نیست و با عدم نظارت صحیح شاهد هستیم که این شبکه های اجتماعی در اختیار جوانان و مخاطبین می باشد و آثار سوء ، آفت و ضرباتی که همین رها بودن و عدم وجود مدیریت شبکه های اجتماعی و عدم وجود سازکار هدفمند برای نظارت بر این شبکه ها در سطح جامعه دیده می شود.

 

حجت الاسلام عامری فر در ادامه تسلط شبکه های اجتماعی بر ذهن مخاطب را خطرناک دانست و تاکید کرد: کنترل ذهن مخاطب و تغییر انگار های ذهنی ماموریت خطرناکی است که شبکه های اجتماعی دنبال می کنند شما می بینید در پس هر اتفاق خیر و شری که در کشور و جامعه رخ میدهد ما آفات و حرکات عجیب و دور از ذهنی را گاها از مخاطبین می بینیم . نمونه های زیادی در خصوص تغییر انگار های ذهنی وجود دارد که قصد دارند ذهن کاربران را به هر سمت و سویی که میخواهند ببرند . 

 

وی  با اشاره به اهمیت سواد رسانه تصریح کرد: افزایش سواد رسانه مخاطب قدرت تحلیل وی را بالا برده و ارتقاء می دهد اکثر آسیب و معضلاتی که فضای جامعه را ملتهب می کند بدلیل عدم سواد رسانه ای و عدم آگاهی مخاطب است.

 

مسئول فضای مجازی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه در پایان افزود: فیک نیوز هایی که مدام در حال پمپاژ خبرهای دروغین هستند و بخشی از مخاطبین و جامعه به دلیل عدم آگاهی و سواد رسانه ای که دارند به آنها اعتماد کرده و اثرات جبران ناپذیری را بر سرمایه های اجتماعی برچای خواهند گذاشت.

کد خبر 984231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha