​بستری ۲۵۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان

حق شناس از روند افزایشی کرونا در گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(یکشنبه ۲۷ مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در سه ماه اخیر وضعیت استان گلستان در مقایسه با سایر استان ها مطلوب تر است البته این به معنای نبود بیمار کرونایی در گلستان نیست.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 250 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند، ادامه داد: اگر تاکنون آمار مبتلایان به کرونا در گلستان رشد قابل توجهی نداشته به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بوده اما به نظر می رسد در یک هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی در استان رو به افزایش است و تعداد بیماران بستری از زیر 200 نفر به 250 نفر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بندرگز تنها شهر قرمز استان گلستان است، یادآور شد: امروز در ستاد استانی کرونا مصوب شد تمامی اماکن خصوصی و دولتی اعم از بانک ها، داروخانه ها، رستوران ها، فروشگاه ها و غیره باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی اهتمام داشته باشند.

 

حق شناس بیان کرد: اماکن عمومی و خصوصی و دستگاه های خدمات رسان از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند، همچنین اگر کارکنان ادارات دولتی توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اتاق اصناف و اداره کل صمت گلستان نیز مکلف هستند در اماکن خصوصی با افرادی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند قاطعانه برخورد کند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه پروتکل های بهداشتی در مدارس به خوبی رعایت می شود و مشکل جدی در مدارس گلستان وجود ندارد، افزود: در حال حاضر 60 درصد دانش آموزان در مدارس حضور پیدا می کنند و 80 درصد از دانش آموزان گلستانی نیز از شبکه شاد استفاده می کنند.

 

حق شناس با بیان اینکه براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی گلستان حدود 50 درصد بیماران کرونایی سالمند هستند، ابراز داشت: برگزاری مراسم تشییع به شکل عمومی همچنان ممنوع است و به مردم توصیه می کنیم مراسم هایی که ملزم به برگزاری آن هستند را به صورت محدود برگزار کنند.

 

 

کد خبر 984240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha