امسال طرح هادی در ۸۱ روستای استان زنجان اجرا شده است

خواجه ای از اجرای طرح هادی در ۸۱ روستای استان زنجان با اعتباری بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، در سال جاری 81 پروژه  طرح‌ هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان اجرا می شود،افزود: در این راستا 73 پروژه طرح هادی روستایی به اتمام رسیده و 8 پروژه نیز در حال انجام است.

 

رضا خواجه ای اظهار کرد : برای اجرای این پروژه ها اعتباری بیش از 153 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه، طرح هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند، تصریح کرد: طرح هادی، بافت موجود روستا را به‌دقت زیر ذره‌بین می‌برد و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می‌دهد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه،  اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، خاطر نشان کرد: طرح هادی روستایی از جمله طرحهای عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید.

 

خوجه ای تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی می باشند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

 

وی  با بیان اینکه، میانگین اجرای طرح هادی روستایی  در استان زنجان ۵۶/۳ درصد  و در سطح کشور ۴۶/۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، افزود : تعداد  اجرا ی طرح هادی در روستاهای بالای  20 خانوار ، 400 روستا می باشد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان  یادآور شد: با توجه به اتمام افق ده ساله طرح هادی برای 265 روستا  بازنگری شده است و هم اکنون نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری 195 روستا می باشد.

 

خواجه ای تاکید کرد: هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی  روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر 984305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha