برگزاری مراسم محفل انس با قرآن در آستان سید محمد آخوندمزار آستانه اشرفیه

خوشخو اعلام کرد: به مناسبت دهه وقف، مراسم محفل انس با قرآن کریم در آستان سید محمد آخوندمزار آستانه اشرفیه برگزار می شود.

 «علی خوشخو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستانه اشرفیه گفت: به مناسبت دهه وقف، مراسم محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید و قاریان برجسته گیلانی در آستان سید محمد آخوندمزار آستانه اشرفیه برگزار می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه اظهار داشت: این مراسم پنجشنبه(۱ آبان) بعد از نماز مغرب و عشا در آستان سید محمد آخوندمزار برگزارمی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم استاد «محمود لطفى نيا»، «محمد فلاح پور» و «ابراهيم تبسم چهره» به قرائت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازند.

 

خوشخو در ادامه با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه یك هزار و 200 مورد رقبه موقوفه دارد، گفت: تامین هزینه مراسم سیدالشهداء(علیه السلام)، ترویج علوم اسلامی حوزه علمیه، كمک به نیازمندان، توسعه مساجد و بقاع متبركه از جمله نیات واقفین این شهرستان به شمار می رود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه عمل به نیات واقفین را از اهداف و سیاست‌های مهم اداره اوقاف و امورخیریه دانست و تصریح کرد: به این منظور در جهت عمل به نیات واقفین این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاكنون بیش از 200 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات در زمینه‌هایی چون كمک به دانش آموزان بی بضاعت، تامین داروی بیماران نیازمند، برگزاری آئین های روزه‌خوانی و تعزیه و حوزه علمیه هزینه شده است.

 

گفتنی است،شهرستان آستانه اشرفیه با 59 بقعه متبركه در شرق استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 984352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha