سد گلیل شیروان سالانه ظرفیت تحویل ۱.۵ میلیون مترمکعب آب به کشاورزان را دارد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: سد گلیل این شهرستان سالانه ظرفیت تحویل ۱.۵ میلیون مترمکعب آب به کشاورزان را دارد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: سدگلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان سالانه ظرفیت تحویل یک و نیم میلیون مترمکعب آب به کشاورزان منطقه را دارد اما، حجم زیادی از آن در بخش کشاورزی استفاده نشد. 


 

مدیر امور منابع آب شیروان مجموع آب واگذاری آب این سد به کشاورزان روستاهای پایین دست در سال آبی گذشته را ۱۰۰ هزارمتر مکعب اعلام کرد.

 

خسروپناه با اشاره به خرید حجم کم آب توسط کشاورزان منطقه بیان کرد: یکی از دلایل خرید کم آب، نبود توانایی مردم در پرداخت تعرفه ها است.

 

وی عنوان کرد: اغلب کشاورزان منطقه کشت دیم انجام می دهند که بیشتر محصولات شامل یونجه، گندم، جو و صیفی جات است که این منطقه ظرفیت کشت ۲۲۰ هکتار زمین آبی دارد که طرح شبکه آبیاری هم اکنون اجرایی و عملیاتی شده است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان خاطرنشان کرد: همچنین در محدوده سد گلیل، سالانه ۴۰۰ هزار مترمکعب آب تخصیص یافته برای صنایع داریم که تاکنون سرمایه گذاری مراجعه نکرده و رغبتی برای انعقاد قرارداد به منظور استقرار صنایع در این منطقه وجود نداشته است.

 

وی تصریح کرد: اولویت این شرکت دعوت و جذب سرمایه گذار برای رونق منطقه و توسعه گردشگری و صنایع تولیدی در پایاب سد است.

 


خسروپناه ادامه داد: سد خاکی گلیل با هسته رسی، توان ذخیره سه میلیون مترمکعب و تنظیم سالانه ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

 

وی اظهار داشت: این سد در ۹۰ کیلومتری شمال شیروان واقع است که آب مورد نیاز ۲۵۰ هکتار از کشتزارهای روستاهای میلانلو و تخت چرمه را تامین می کند.

کد خبر 984513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha