وقف های جدید باید شکل گیرد

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه وقف های جدید باید شکل گیرد، گفت: وقف به برکت اسلام و اهل بیت (ع)، خدماتی به مردم ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 28 مهر) در جلسه دیدار تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، به طور مستمر تلاش های خود را در پوشش کار وقف در راستای خدمت به خلق انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه وقف جلوه ای از رحمانیت حضرت حق است، تاکید کرد: نیک و بد از وقف استفاده می کنند و وقتی 35 هزار نفر وارد یک کلینیک درمانی می شوند و از خدمات آن استفاده می کنند اما نمی دانند این وقف است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه واقفان به حضرت حق تاسی جسته اند، تاکید کرد: بهره مند از خیری می شوند که انسانی مثل خودشان واسطه خیر الهی شده تا آنان بهره مند شوند، خوشا به حال واقفان که کار وقف را انجام می دهند و خوشا بحال شما که در راستای وقف قدم بر می دارید.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با یادآوری این مطلب که برخی متولیان وقف از حق التولیه، برخی از سرفصل های وقف را که در فارس می تواند الگوی ملی و بین المللی باشد، را توضیح دهند و برای مردن تبیین کنند، تاکید کرد: یکی از آن تاثیر وقف در مسائل بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه به گمان ندارم که به عظمت بیمارستان موقوفه نمازی در کشور وجود داشته باشد، یادآور شد: ملاحظه علمی دقیقی باید شکل گیرد که تاثیرات موقفه ها در درمان چه بوده است و عموم مردم باید از این تاثیرات وقف مطلع شوند که این باعث می شود واقفان جدید تشویق شوند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه معرفی تاثیرات وقف باعث ترویج حس انسان دوستی می شوند، تاکید کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید ناشکر و ناسپاس بندگان خدا باشیم، زحماتی کشیده شده و کارهای بزرگی در حال انجام است که باید معرفی شود.

آیت الله دژکام با یادآوری این مطلب که در رابطه با احیای موقوفات حوزه، نیاز به برنامه داریم، افزود: برای این مهم نیاز به اطلاعات و تبیین وضع فعلی داریم که بعد وارد مراحل بعدی شویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل ناامیدی که در جامعه وجود دارد اینست که کارهای گذشته را اعلام نکردیم، اظهار کرد: مثلا یکصد کار خوب انجام شده ولی تنها چهار کار نشده را می بینند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه پیرامون وقف هم گفت: این یک کار اقتصادی و کار فرهنگی است که در توامان هم شکل می گیرد که در ایام کرونا شاهد این حرکت بودیم.

وی با اشاره به اینکه باید زبان بیان نیت واقف تلطیف شود تا عمق تاثیرگذاری بیشتر شود، یادآور شد: تبیین نیت واقف برای مردم خوب و لازم است و باید به مردم حس سر سفره امام حسین (ع) بودن، القا شود.

آیت الله دژکام گفت: مکتب اهل بیت (ع)، مشتری دارد و بسیاری از جوانان حتی شده 2 روز برای امام حسین (ع) به میدان می آیند و اعتقاد دارم فارس مرکز بروز جلوه های الهی و اهل بیتی است که باید بهتر این موضوع تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه وقف های جدید باید شکل گیرد، تاکید کرد: وقف به برکت اسلام و اهل بیت (ع)، خدماتی به مردم ارائه می کند.

 

کد خبر 984603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha