استقبال خانواده های همدانی از اجرای پویش بزرگ " در خانه نماز می خوانیم"

پورداود گفت: پویش بزرگ " در خانه نماز می خوانیم" با موفقیت در سطح استان همدان اجرا و مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.

«محمد پورداود»  در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان  گفت: پویش بزرگ " در خانه نماز می خوانیم" با موفقیت در سطح استان همدان اجرا  و مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است و روزانه بیش از ده ها فیلم  و تصویر توسط اولیای محترم به دبیرخانه پویش ارسال می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: آموزش نماز و پرورش روحیه مذهبی مناسب برای اقامه آن، ابتدا از خانه شروع میشود و خانواده نقش مهمی در انتقال فرهنگ نماز از خود بروز میدهد.

 

وی ادامه داد:  آنچه در مورد فرزند در گرایش به نماز مهم است، وجود انگیزه است، و آنچه در تربیت و آموزش نماز اهمیت دارد، رسوخ روح معنوی نماز به اعماق دل اوست، زمانی آموزش نماز به توفیق میانجامد و قرین موفقیت میگردد که با احساس خوشایندی همراه باشد.

 

وی گفت:  بدون تردید همه انسان ها به طور فطری استعداد و گرایش به نیایش دارند، اما آنچه که درباره کودکان و نوجوانان مهم است، چگونگی روش های آموزش و نحوه ارائه و انتقال این ارزش هاست.

 

پورداود  گفت:  آداب و عبادت های مذهبی چون پاسخی به عالیترین نیازهای معنوی انسان است، اگر به طور طبیعی و با جلب رضایت قلبی جوانان ارائه شود، احساس خوشایندی در آنان برمی انگیزد و آنان را به راحتی جذب میکنند، چرا که احساسات و عواطف،مهمترین نقش را در تکوین و رشد و پرورش شخصیت جوان دارد.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: یادگیری بیشتر رفتارها و گفتارهای کودکان و نوجوانان، بر اساس مشاهداتی است که نسبت به اعمال والدین دارند و احساسی که فضای ارتباطی خانواده در آن ها پدید میآورد. در کانون خانواده است که گرایش دینی افراد تقویت مییابد و خمیر مایه شخصیت مذهبی در آنان شکل می گیرد.

 

وی اجرای طرح امین، برگزاری دوره های آموزشی و طرح آموزش عملی نماز، قراآن و احکام برای آموزش دهندگان سوادآموزی را از دیگر برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت استان ذکر کرد و گفت: در سال تحصیلی  گذشته بیش از 500 جشن تکلیف دانش آموزی در مدارس برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 984610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha