اقدامات مختلفی برای تحقق شهر هوشمند توسط شورای پنجم انجام شده است

رجائیان گفت:اقدامات زیربنایی مختلفی در جهت رسیدن به اهداف مدنظر برای تحقق شهر هوشمند، در بخش زیرساخت‌های فیزیکی، سخت‎افزاری و نرم ‌افزاری شکل گرفته و شاهد بهبودهای قابل توجهی در این عرصه بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدجواد رجائیان» امروز( ۲۸ مهر) در یکصد و دهمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد با رویکردی عالمانه موضوع هوشمندسازی شهر را در دستورکار خود قرار داد، اظهارکرد: برهمین اساس، اقدامات زیربنایی مختلفی حول رسیدن به اهداف مدنظر برای تحقق شهر هوشمند، در بخش زیرساخت‌های فیزیکی، سخت‎افزاری و نرم‌افزاری شکل گرفته و شاهد بهبودهای قابل توجهی در این عرصه بوده‌ایم.

 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به مصوبه شورای شهر با موضوع تکلیف شهرداری به سه‌بعدی سازی مناطق توس و ثامن، گفت: در کنار این مهم، ۵ اقدام شاخص و مهم دیگر نیز در دستورکار سازمان فاوا قرار گرفت که در کشور اقداماتی کم‎نظیر و ارزشمند هستند.

 

وی افزود: از جمله این اقدامات می توان به تصویربرداری حریم شهر مشهد در مساحت ۸۶ هزار هکتار، تصویربرداری شهر با پهباد و دقت ۵۰۰/۱، نظارت هوشمند بر ساخت‌وسازها در حریم شهر، ۳ بعدی سازی با روش نوین و در حداقل زمان ممکن که مقدمات برای کل شهر فراهم شده است و همچنین تصویربرداری پاناروما تمامی مشهد اشاره کرد.

 

رجائیان با تشکر از حمایت ویژه شورای پنجم در بحث فعالیت‌های هوشمندسازی، تصریح کرد: اگر این نگاه و رویکرد نبود، بدون شک در اجرای این پروژه کلان با موانع متعددی روبرو می‌شدیم؛ امیدواریم با حمایت‌های مستمر شورای شهر، دستاوردهای شکل گرفته را در کالبد شهر نهادینه کرد و جایگزین روش‌های مرسوم باشند.

کد خبر 984653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha