والدین مراقب فرزندان خود در مواجهه با چالش مومو باشند

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت مراقبت والدین از حضور فرزندان در فضای مجازی، گفت: خانواده ها در صورت مواجه شده با هر گونه مشکل مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، سرهنگ « آرش ابراهیمی» امروز(28 مهر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مومو در حقیقت یک اکانت واتس آپ است که تصویر پروفایل آن، تصویری از یک مجسمه از مجموعه آثار عروسک‌های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت‌هایی از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن، در پروفایل نمایش داده شده است.

 

رئیس پلیس فتا لرستان با اشاره به ارسال کلیپ‌های مومو برای برخی کاربران به خصوص دانش آموزان، افزود: با توجه به حضور دانش آموزان در عرصه فضای مجازی لازم است خانواده ها با دقت بیشتری در کنار دانش آموزان باشند.

 

سرهنگ ابراهیمی افزود:  تهدیدکنندگان و ارسال‌کنندگان پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیکیشن واتس‌آپ اقدامات خود را انجام می‌دهند که عمده مخاطبان آنان دانش‌آموزان هستند.

 

وی گفت: مومو یک اکانت واتس‌آپ است که با شماره‌های ایرانی یا بعضا شماره‌های خارجی ولی به زبان فارسی طرحی شده که یک لینک تماس برای کاربر ارسال می‌کند تا در چالش مومو شرکت کنند و به محض شروع گفت‌وگو، کاربران را با تهدید به رفتارهای خطرناک دعوت می‌کند.

 

سرهنگ ابراهیمی خاطرنشان کرد: والدین در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آنان صحبت کرده و نگرانی را کاهش دهند و در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

رئیس پلیس فتا لرستان خاطرنشان کرد: والدین موارد مشکوک در فضای مجازی مورد را به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir  یا شماره تماس ۰۶۶۲۱۸۲۱۰۵۵ در میان بگذارند.

کد خبر 984725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha