وحدت برای جهان اسلام امروز یک اکسیر است/تمسک به حبل المتین موجب اتحاد و بیداری امت واحده می شود

رادیو وحدت ندای وحدت امت اسلامی است و پرچمدار وحدت امت اسلامی خواهد بود. از تفرقه و دوگانگی در جهان اسلام بسیار دچار آسیب شده ایم. رادیو وحدت به بسیاری از شبهات پاسخ خواهد داد و با برخورداری از نظرات کارشناسان متخصص این شکاف را پر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام دکتر شهریاری در مراسم افتتاحیه رادیو وحدت گفت: ولایت خداوند وحدت عالم را ایجاد کرده است و ولایت الهی به معنای سرپرستی مستقیم وی بر تمام عالم هستی است. 
رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه خداوند برای آنکه ولایت خود را در هستی سرایت داده و ملموس کند، ریسمانی از آسمان آویخته و امر کرده به ریسمان الهی تمسک بجوییم، افزود: تمسک به حبل المتین موجب اتحاد و بیداری امت واحده خواهد بود. 
وی با بیان اینکه ریسمان الهی، سنت نبوی است و همان مسیری است که پیامبر اسلام برای همه امت واحده ترسیم کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن بسیار قوی برای ایجاد تفرقه تلاش می کند.
 

حجت الاسلام دکتر شهریاری تصریح کرد: اختلاف امری طبیعی و یکی از زیبایی های خلقت است اما اختلاف با تفرقه فرق می کند.
وی با طرح این سوال که میدان اختلاف را چگونه باید مدیریت کنیم که به تفرقه نرسد، گفت: رعایت آداب اختلاف، دعوت به عقلانیت حکیمانه، حس دلسوزی و همدلی از آداب حل اختلاف است تا به تفرقه منتهی نشود.
 

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: دشمنان اسلام با دعوت به جنگ، تنازع، فحاشی و ناسزاگویی به دنبال ترویج تفرقه در جهان اسلام هستند درحالیکه قرآن هر سه اینها را نهی کرده است.
وی تصریح کرد: برای حفظ وحدت امت اسلامی باید  اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم را اجرایی کنیم. برای حفظ وحدت امت اسلامی فقط مهربانی کافی نیست بلکه باید دشمن شناس میز باشیم. 

 

در ادامه حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به راه اندازی رادیو وحدت، گفت: رادیو وحدت ندای وحدت امت اسلامی است و پرچمدار وحدت امت اسلامی خواهد بود. 
قائم مقام سازمان صدا و سیما افزود: از تفرقه و دوگانگی در جهان اسلام بسیار دچار آسیب شده ایم. 
وی گفت: رادیو وحدت به بسیاری از شبهات پاسخ خواهد داد و با برخورداری از نظرات کارشناسان متخصص این شکاف را پر می کند.

 


بخشی زاده نیز از صدا و سیما به عنوان بزرگترین و پرنفوذترین رسانه فرهنگی عالم اسلام و کشور یاد کرد و گفت: این رسانه مدار خود را بر روی اصول دین شریف اسلام قرار داده است. 
معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: رسانه ارزشمدار در کنار اطلاع رسانی، برنامه های آموزشی و تفریحی، کارکردهای جدیدی برای پرورش و تربیت در دستور کار قرار داده است. 


وی با اشاره به راه اندازی رادیو وحدت،گفت: امروز وحدت برای جهان اسلام یک اکسیر است بنابراین به صورت عملیاتی به موضوع وحدت خواهیم پرداخت.

 

کد خبر 984728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha