غایت حرکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حضور و نقش‌آفرینی آحاد مردم جامعه است

عبودتیان غایت حرکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را حضور و نقش‌آفرینی آحاد مردم دانست و گفت: اساس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی متشکل از عناصری است که ذهن آنها متولد انقلاب اسلامی و اساس حرکتشان، حرکت انقلابی بوده که همان حضور آحاد مردم در همه صحنه‌ها است.

«سید احمد عبودتیان» در حاشیه آئین ختم سومین روز درگذشت خادم الشهدا و مجاهد خستگی ناپذیر زنده یاد «حاح احمد یلالی» که با حضور آحاد مردم و مسئولان آبادان در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از ابتدای دهه ۹۰ بر مبنای ضرورتی که احساس کردیم جریان‌های جوان، مومن و انقلابی که در حال انجام کارهای فرهنگی بوده و اساس حرکت های فرهنگی نظام بر دوش آنها است، دارای اشکال هستند.

 

دبیر کل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تشتت در جریان‌های جوان، مومن و انقلابی را اشکال مهم میان آنها دانست و افزود: قرارگاه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با هدف تجمیع توان های مردمی، دور هم جمع و متشکل شدن فعالان خودجوش مردمی شکل گرفت و اساس هدف کار ما شناسایی نیروهای فرهنگی خودجوش، آشنایی آنها با یکدیگر، ارتقای و توانمندسازی، متشکل کردن و هم‌جهت کردن آنها در حوزه های عملیاتی مورد نیاز انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه در تمام استان‌های کشور و اکثر شهرها آرام آرام با پیشرانی جریان های جوان، مومن و انقلابی این جبهه به صورت خودجوش شکل گرفته است اضافه کرد: البته این حرکت حد یقف ندارد و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری حد یقف این حرکت تا جایی است که همه آحاد مردم وارد صحنه شوند و نقش آفرینی کنند، مثل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس؛ همانند آبادان که در جنگ تحمیلی همه مردم پای کار انقلاب آمدند و در همه حوزه های مختلف فعالیت کردند.

 

عبودتیان، غایت حرکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را حضور و نقش آفرینی آحاد مردم جامعه دانست و تصریح کرد: متاسفانه این اتفاق در دهه ۷۰ کمرنگ شد؛ اساس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی متشکل از عناصری است که ذهن آنها متولد انقلاب اسلامی و اساس حرکتشان، حرکت انقلابی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب آن را برای ما ترسیم کرد‌ه‌اند و اصل آن حضور مردم در اداره حاکمیت است.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اساس جمهوری اسلامی را بر مبنای جمهوریت و حضور مردم بر اساس آئین اسلام مشروع دانستند عنوان کرد: هدف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این است که ما این مسئله را تبیین کرده و این بستر را فراهم کنیم به طوری که این مهم را می توان در دوره جدید بیانیه گام دوم تلقی کرد؛ بیانیه گام دوم انقلاب این است که آحاد مردم جامعه را با پیشرانی جریان جوان، مومن و انقلابی به حضور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی دعوت می کند، کاری که اکنون ما در بحث تبیین اهداف انقلاب اسلامی می‌کنیم، مشخصا تبیین و تحقق گام دوم انقلاب است.

 

دبیرکل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به نقش خادم الشهدا مرحوم حاج احمد جلالی در بحث تببین و تحقق اهداف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال ۷۶ تعبیری داشتند که می فرمایند امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؛ کسانی مثل حاج احمد یلالی تمام زندگی خود را به‌ گونه‌ای وقف این جمله و حرکت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر یاد شهدا در کشور زنده باشد کشور مصون می ماند خاطر نشان کرد: همان طور که یاد سیدالشهدا (ع) اسلام را بیمه کرد یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم نیز انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند.

 

عبودتیان عنوان خادم الشهدا را برازنده مرحوم یلالی دانست و تاکید کرد: دلیل اینکه ایشان به عنوان خادم الشهدا معروف شد این است که او همه فکر و ذکر خود را در همه سنگرها از جمله حوزه هنری، جبهه فرهنگی، پایگاه‌های بسیج، حفظ آثار و ... معطوف به شهدا کرد و به دنبال حفظ و احیای یاد شهدا بود.

 

وی همچنین رمز ماندگاری و عزت امروز ملت ایران اسلامی را در حفظ ارزش های انقلاب، دفاع مقدس، دین اسلام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه امروز در این شرایط کرونایی از حرکت‌های انقلابی استقبال می‌شود و مردم و مسئولان در همه صحنه های مختلف حضور پیدا می‌کنند. 

 

دبیرکل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: حاج احمد یلالی شبانه‌روز با پای پیاده به این طرف و آن طرف می دوید تا یاد شهدا را در مدارس، فضاهای دانشجویی و فضاهای عمومی حفظ کند که به جمع یاران شهیدش هم پیوست.

 

وی با بیان اینکه مرگ برای همه ما وجود دارد اما نوع آن مهم است گفت: این مجاهد خستگی ناپذیر نوع رفتن خود را با دست و پا زدن در مسیر اسلام و با خط استراتژیک حفظ و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انتخاب کرد، ایشان راهبرد اساسی انقلابی و دینی را برای خود مشخص کرد و زندگی خود را با آن تطبیق داد.

 

عبودتیان یاد آور شد: ما نمی توانیم باری به هر جهت خود را انقلابی، یا بچه مسلمان و یا متدین بدانیم لذا باید خطی ارزشی و انقلابی را اسوه و الگوی زندگی‌مان قرار دهیم؛ کاری که مرحوم یلالی در تمام عمر خود کرد این بود که در انتخاب های خود اعم از انتخاب همسر، شغل، مسیر، کارهای مختلف و در راستای تحقق حفظ ارزش ها و یاد شهدا گام برداشت و ثابت قدم ماند که به عنوان خادم الشهدا شهرت یافت و آثار و برکات او نیز ماندگار است.

 

کد خبر 984891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha