طرح آجر به آجر فرصت توسعه فضای آموزشی است

غفوری نژاد با اشاره به این که طرح آجر به آجر بستر مشارکت حداکثری مردم در ساخت مدارس است، گفت: این طرح فرصتی برای توسعه ومحرمیت زدایی در بخش فضای مجازی است.

« امیر غفوری نژاد» در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساخت مدرسه در شهر خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طرح آجر به آجر و با هدف مشارکت حداکثری مردم در ساخت مدارس اجرایی شده است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه این طرح بستر محرومیت زدایی  و توسعه فضای آموزشی است، اظهار داشت: نوسازی مدارس ۲۷۰ پروژه در سطح استان با اعتبار 300و ۷۰ میلیارد تومان در دست ساخت دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵ مدرسه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان متعلق به شهرستان خرم آباد است.



غفوری نژاد با اشاره به کاستی ها موجود در بخش فضاهای آموزشی استان، تصریح کرد: علی رغم تلاش های شبانه روزی نوسازی مدارس در ساخت و تجهیز مدارس و مشارکت خیرین باید اعتراف کنم که ما با مشکلات فراوانی در بحث تامین فضای ایمن و استاندارد آموزشی مواجه هستیم.

 

 وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این نواقص را برطرف کنیم با فرض بر مهار صد در صدی تورم به ۳۰ سال زمان و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای هر سال نیازمندیم.

 

غفوری نژاد ادامه داد: مشارکت خیرین و افراد توانمند می تواند بستر رفع نواقص آموزشی استان در تامین فضای ایمن و استاندارد آموزشی باشد.

 

وی حضور خیرین را فرصتی مغتنم برشمرد و افزود: حضور خیرین در جریان سیل سال گذشته موجب دلگرمی همه ما شد و ما با وجود این عزیزان توانستیم این بحران عظیم را پشت سر بگذاریم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه  در سال جاری هم حضور این خیرین بسیار پررنگ بوده است، خاطرنشان کرد افزود:   در طول هفت ماهه نخست امسال ساخت ۱۲۸ کلاس درس با مشارکت خیران آغاز شده است.

 

غفوری نژاد با تقدیر از مشارکت شهرداری خرم آباد در جذب حداکثری خیرین مدرسه ساز، خواستار مساعدت و یاری شهرداری خرم آباد در ساخت مدارس شد و گفت: شهرداری می تواند با مساعدت در اموری مثل تسریع در امور بر و کف گسترش فضاهای سبز مدارس امکان سنجی برای محوطه مدارس برای فعالسازی آنها در وقت غیر اداری و یاری رساندن به امر تبلیغ طرح آجر به آجر با هدف ایجاد این امر بصورت یک فرهنگ عمومی با در اختیار قراردادن امکانات شهرداری ما را در این امر خطیر یاری کند .

کد خبر 985119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha