برگزاری مانور بزرگ سفیران سلامت در آبادان برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹

مانور بزرگ سفیران سلامت در راستای اعلام هشدار عمومی وضعیت قرمز به شهروندان و مبارزه با بیماری کرونا ویروس امروز (سه شنبه ۲۹ مهر) با حضور کلیه دستگاه های اجرایی در ۲۰ منقطه شهرستان آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، مانور یک روزه بزرگ سفیران سلامت امروز (سه شنبه 29 مهر) با حضور کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان در راستای اعلام هشدار عمومی وضعیت قرمز و مبارزه با بیماری کووید 19 در 20 منطقه این شهرستان برگزار شد.

 

در این مانور خودروهای خدماتی با نصب علایم هشدار دهنده وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا ویروس، هشدار انتشار گسترده این ویروس خطرناک را اعلام کردند.

 

همچنین در 20 منقطه شهری و روستایی شهرستان آبادان چادرهای ویژه تب سنجی و اهدای یکصد هزار ماسک رایگان با هدف ارائه خدمات و تذکر به شهروندان راه اندازی شد.

 

در این آئین «سید زین العابدین موسوی» با بیان اینکه در این مانورخدماتی همچون غربالگری، تب سنجی و توزیع ماسک رایگان و آموزش شیوه نامه‌های بهداشتی به شهروندان ارائه می‌شود اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری مانور بزرگ سلامت خروج از وضعیت قرمز و هشدار و تغییر بینش برخی از شهروندانی است که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: متاسفانه وضعیت انتشار و شیوع بیماری کرونا ویروس در این شهرستان بسیار نگران کننده است و با توجه به کاهش عدم رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی شهروندان باعث شد تا آمار مبتلایان به این بیماری منحوس افزایش یابد و وارد وضعیت قرمز شده ایم و تنها با همکاری و مساعدت مردم می توان از این شرایط خارج شد.

 

وی تشویق شهروندان در جهت استفاده از ماسک و رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی را مهمترین و هدف اصلی برگزاری مانور بزرگ سفیران سلامت در آبادان دانست و تصریح کرد: این مانور امروز با حضور 350 نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی مختلف در 20 نقطه شهرستان از جمله خیابان‌های امیرکبیر، احمدآباد، کوی قدس، ذوالفقاری، ملت، فرهنگیان و شهرهای اروندکنار و چوئبده برگزار شد.

 

موسوی از توزیع 100 هزار ماسک در میان شهروندان خبر داد و بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان تاکید کرد و گفت: در پیک نخست این بیماری میزان استفاده از ماسک در آبادان 90 درصد بود که موفق شدیم بیماری را کنترل کنیم ولی با ورود به پیک دوم متاسفانه میزان استفاده از ماسک در آبادان به 20 درصد کاهش یافته که این مسئله بسیار نگران کننده است؛ اگر بیماری کووید 19 مدیریت و کنترل نشود باید منتظر افزایش چشمگیر مبتلایان باشیم.

 

«شکرالله سلمان زاده» نیز در این مانور با بیان اینکه برای مبارزه با بیماری کرونا به همکاری و همیاری همه شهروندان نیاز مبرم داریم عنوان کرد: هر فرد باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده و به خانواده و اطرافیان‌ خود نیز این مهم را توصیه کند تا با مشارکت عمومی این بیماری مهلک کنترل شود.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان راه‌های انتقال کرونا ویروس را بسیار ساده خواند و ابراز کرد: کافی است چند دستورالعمل ساده مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌ اجتماعی و عدم حضور در دورهمی و مهمانی خانوادگی برای جلوگیری از انتشار و انتقال این ویروس رعایت شود.

 

وی یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری کووید 19 در جنوب غرب خوزستان را حضور در تجمعات،‌ مهمانی های خانوادگی و دورهمی ها دانست و اذعان کرد: 90 درصد ابتلا به بیماری کرونا مربوط به کسانی است که در جمع‌های شلوغ خانوادگی حضور داشته‌اند، افرادی که باور ندارند این بیماری کشنده شیوع پیدا کرده و باعث مرگ و میر عزیزان می‌شود همچنان با رفتار پرخطر خود و عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی باعث گسترش بیشتر این بیماری می‌شوند.

 

سلمان زاده از شهروندان جنوب غرب خوزستان خواست پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و ادامه داد: انتظار داریم همه مردم شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان برای مهار و کنترل شیوع بیماری کرونا ویورس خود را متعهد بدانند تا فشار از روی دوش زحمتکشان بهداشت و درمان برداشته شود.

 

وی اضافه کرد: کادر درمانی از هشت ماه گذشته تاکنون بیشتر درگیر بیماران کرونایی هستند، خود و خانواده هایشان به این بیماری مبتلا شده اند و این وضعیت برای آنها واقعا خسته‌کننده شده است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان یاد آور شد: در منطقه جنوب غرب خوزستان 160 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان بستری هستند که 32 نفر آن ها در وضعیتی بسیار شدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند و به طور متوسط در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان روزانه یک یا  2 مرگ به دلیل ابتلا به این بیماری اتفاق می‌افتد.

 

در ادامه نیز «محمد حسین عبیات» ضمن اعلام آمادگی کامل شهرداری آبادان برای حضور در این مانور اظهار کرد: بنا به دستور فرماندار و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان امروز همکاران ما در واحدها و سازمان های مختلف خدمات رسان مانند آتش نشانی، تاکسیرانی و اتوبوسرانی با آمادگی لازم در این مانور فعالیت می کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با 2 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتور آتش نشان، سازمان اتوبوسرانی با چهار دستگاه اتوبوس و مینی بوس و سواری و سازمان تاکسیرانی با 30 دستگاه خودروی تاکسی در این مانور حضور پیدا کردند، ضمن اینکه مطابق دستورالعمل های اعلامی بر روی تمامی خودروها علایم هشداردهنده نصب شده است.

 

وی از تهیه و توزیع پنج هزار عدد ماسک توسط شهزداری آبادان در میان شهروندان خبر داد و ابراز کرد:  این تعداد ماسک در اختیار تیم های مورد نظر قرار گرفت تا به همراه نمایندگان هلال احمر و بهداشت، علاوه بر انجام تب سنجی و ارائه تذکرات لازم به شهروندان در میان افرادی که ماسک ندارند توزیع شود.

 

عبیات یاد آور شد: مناطق کفیشه و حوالی بلوار طیب در حوزه شهرداری آبادان برای اجرای مانور در نظر گرفته شده است و سعی خواهیم کرد مطابق دستورالعمل های صادر شده از سوی فرمانداری ویژه شهرستان وظیفه خود را به نحو احسن اجرا کنیم.

 

کد خبر 985187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha