تلاش برای ضابطه مند کردن کارکرد وقف در جامعه/ تجلیل از فرزند شهید سلیمانی

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دانش بنیان و تجهیزات پزشکی در حوزه وقف گفت: ضابطه مند کردن کارکرد وقف موضوعی است که در سازمان اوقاف مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همایش یاوران وقف با هدف بزرگداشت و تجلیل از تلاشگران و مجاهدان عرصه وقف عصر امروز 29 مهر ماه همزمان با دهه وقف و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از واقفان خیرین اندیش در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی» در این همایش چابک سازی سازمان اوقاف و امور خیریه را یکی از رویکردهای این سازمان دانست و گفت: برای اجرای نیات واقفین و برای قرائت وقف نامه ها تلاش های در این سازمان صورت می گیرد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از موقوفات در مسایل دانش بنیان بر اساس نیاز روز جامعه ورود پیدا کرده اند و اگر شنیده شد که به موضوع تولید جنین دام سنگین توجه شده است به این دلیل است که به نیت های واقفین در این زمینه توجه شده است.

 

وی وقف در حوزه تجهیزات پزشکی، الکترونیک و تولید زنجیره های کشاورزی و دامپروری که مورد نیاز مردم است را از موارد مورد توجه دانست و گفت: ضابطه مند کردن کارکرد وقف از موارد مورد توجه در سازمان اوقاف و امور خیریه است که با مشارکت کارشناسان هر بخش در حال انجام است.

 

وی به همکاری های این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی، وزارت ارشاد،  مسکن و شهرسازی را از دیگر اقدامات مورد توجه دانست و گفت:به عنوان مثال با وزارت مسکن و شهرسازی در طرح ملی مسکن با توجه به جریان وقف مشارکت داریم. همچنین بر اساس وقف های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه توسعه بیمارستان ها و مراکز درمانی در حال فعالیت ایم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت های بقاع متبرکه در ایام کرونا گفت: یک میلیون بسته غذایی از سوی بقاع متبرکه بر اساس نیات وقف به نیازمندان کمک صورت گرفت و همچنین 15 میلیون ماسک و شش میلیون لیتر محلول ضد عفونی کننده میان مردم توزیع شد.

 

خاموشی با اشاره به اینکه در صحن های تعدادی از امامزادگان شاخص مراسم عزاداری ماه های محرم و صفر برگزار شد، گفت: 500 هیئت شاخص مذهبی با پوشش 37 شبکه استانی در این امامزادگان مراسم عزاداری برپا کردند.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این همایش از فرزند شهید قاسم سلیمانی به جهت وقف حسینیه ای در کرمان توسط سردار شهید سلیمانی تقدیر به عمل آمد.

 

همچنین در این همایش از طیب نیا رییس جهاد دانشگاهی به جهت تلاش های صورت گرفته در حوزه وقف تقدیر به عمل آمد. از تعدادی از متولیان فعال در حوزه وقف، نهادها و مسئولان پیگیر در حوزه وقف و فعالان فرهنگی در حوزه وقف تجلیل صورت گرفت.

 

همچنین در این مراسم هدیه یادبودی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

 

کد خبر 985204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha