تنها راه مدیریت ویروس کرونا پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

نمکی گفت: بیماری کرونا در حال حاضر دارو و درمان مشخصی ندارد و تنها راه مدیریت آن پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «سعید نمکی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان غربی، با بیان اینکه تنها راه مدیریت ویروس کرونا پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: بیماری کرونا در حال حاضر دارو و درمان مشخصی ندارد  و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا این اپیدمی کنترل و مدیریت شود.

وی افزود:  متاسفانه در راستای کنترل این اپیدمی قصورات زیادی صورت گرفته و اگر یک روز افرادی بخواهند اقدامات وزارت بهداشت را در این راستا مورد سوال قرار دهندو خون شهدای سلامت را پایمال کنند، این قصورها را مطرح خواهم کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که گزارش‌هایی درباره وضعیت کرونا می‌خوانم، استرس می‌گیرم که نکند در سیاه‌چاله‌ای بیفتیم که خارج شدن از آن سخت و شاید غیرممکن باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه در این شرایط خودمان را برای یک نزاع و درگیری سنگین با این ویروس آماده کرده ایم، ادامه داد:  با توجه به اینکه از روز نخست کرونا را دست کم نگرفته‌ایم، باعث شد گام‌های بلندی در این مورد برداریم.

نمکی تصریح کرد: در روزهای ابتدایی بیماری کرونا، ظرفیت تشخیصی ما در کشور حدود یک‌هزار و ٢٠٠ آزمایش در روز بود که این ظرفیت در حال حاضر به روزانه بیش از ٢۵ هزار آزمایش تشخیصی رسیده و برای این میزان تست روزانه، ۶۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: میزان تست‌های روزانه کرونا در کشور به ۴۰ هزار مورد خواهد رسید که در این راستا برای این تعداد ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد و همجنین سامانه سیب نیز فعال بوده و در این مرحله تمام موارد مثبت ثبت می‌شود و در مرحله نخست ٨٠ میلیون نفر ایرانی توسط ٣٢٠ هزار اکیپ فعال در سامانه سیب ارزیابی شدند.

وزیر بهداشت در ادامه با توجه به شرایط استان آذربایجان غربی نیز گفت: توسعه مراکز ١۶ ساعته در آذربایجان‌غربی، افزایش تست‌های تشخیصی، ساماندهی کارگران فصلی و ساماندهی عبور و مرور کامیون‌های صادراتی باید توسط مسئولان استانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: تست‌های تشخیصی نیم ساعته در حال خریداری است و به این استان هم ارسال می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

 

کد خبر 985278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha