فرهنگ وقف لازمه تحقق عدالت اجتماعی است

آل هاشم با بیان این‌که وقف هویت اجتماعی داشته و یک نهاد کلان اجتماعی است، گفت: وقف در تمام شئون جامعه از فرهنگ گرفته تا سیاست و اقتصاد، اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف، اظهار داشت: رفع فقر، از بین بردن فاصله طبقاتی و همچنین جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت در بین یکسری افراد از دیگر برکات وقف است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: واقف صرفا اهل مواسات، ایثار و بخشش نیست، بلکه کسی است که مسئولیت فرهنگ‌سازی در جامعه را و به دیگران هم یاد می‌دهد که باید به مسائل اجتماعی جامعه ورود کرد.

وی با بیان این‌که پیش از پیروزی انقلاب لسلامی بسیاری از موقوفات مورد تعرض واقع شده و نابود شد، افزود: احیای موقوفات یکی از برکات انقلاب است و جا دارد از مسئولان وقت هم قدردانی کنیم که بعد از پیروزی انقلاب، در این رابطه زحمات بسیاری کشیدند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که وقف هویت اجتماعی داشته و یک نهاد کلان اجتماعی است، گفت: وقف در تمام شئون جامعه از فرهنگ گرفته تا سیاست و اقتصاد، اثرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به وقف‌های ثبت شده در حوزه فناوری نانو، تاکید کرد: امروز لازم است که واقفان و خیراندیشان در رابطه با دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، رفع معضل بیکاری، راه‌اندازی کارگاه و... نیز پیشقدم شوند.

کد خبر 985279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha