آیت‌الله تسخیری در اغنا و رفع اتهامات از مکتب شیعه بسیار توانمند بود

رئیس شواری مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: آیت‌الله تسخیری در اغنا و رفع اتهامات از مکتب شیعه بسیار توانمند بودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» شامگاه سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در نشست بازخوانی ابعاد شخصیتی، فکری و عملکردی عالم مجاهد و زبان گویای اسلام مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به صورت وبینار برگزار شد، گفت: آیت الله تسخیری عالمی مجاهد و نستوه، علاقه‌مند به مکتب اهل‌بیت(ع) و از شخصیت‌های استثنائی و برجسته حوزه‌های علمیه بود.

رئیس شواری مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره آیت‌الله تسخیری مبنی بر سرو نستوه، عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله تسخیری برجستگی‌های خاص و کم‌نظیری داشتند که در بین علما شخصیتی همچون ایشان کم یافت می‌شود.

 وی  در تبین فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره آیت‌الله تسخیری مبنی بر سرو نستوه، اظهار کرد: آیت الله تسخیری تا آخرین لحظات عمر با وجود کهولت و آزار جسمی که داشتند دنبال اهداف و وظایف خود بودند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از ایشان به سرو نستوه یاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری یک شخص انقلابی و با اخلاص بودند، ابراز کرد: آیت‌الله تسخیری سالها پیش از انقلاب با امام راحل ارتباط داشتند و از سال ۴۴ در کنار امام بودند.

رئیس شواری مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره سابقه سیاسی و مبارزاتی آیت‌الله تسخیری گفت: آن مرحوم از ابتدای انقلاب مخلصانه پای رکاب امام راحل حضور پیدا کرد و پس از پیروزی نیز در تبلیغات اسلامی و مجامع بین‌المللی فعالیت خود را آغاز و در عرصه‌های مختلف خدمت کرد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله تسخیری با حضور در مجامع بین‌المللی معارف مکتب اهل‌بیت(ع) را انعکاس می‌دادند و دیدگاه‌های شیعه و مکتب جعفری را در کنفرانس‌های اسلامی و غیراسلامی برای علمای بزرگ مذاهب اسلامی و سایر ادیان تبین می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری در اغنا و رفع اتهامات از مکتب شیعه بسیار توانمند بود، گفت: کمتر کسی همانند او یافت می‌شود که بتواند در ارتباط با دیگر کشورها، ادیان، مذاهب و گروه‌های مختلف توانمند رفتار کند.

رئیس شواری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله تسخیری وقتی به عنوان دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب انتخاب شدند از نظر ارتباطات و تولید فرهنگی تحول عمیقی ایجاد کردند و در همین زمینه سمینار و کنفرانس‌های زیادی را برگزار کردند.

کد خبر 985329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha