۴ میلیارد تومان زکات در خراسان جنوبی جمع آوری شد

سلم ‌آبادی گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال چهار میلیارد تومان زکات جمع‌آوری و برای گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان و عمران و آبادانی استان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا سلم آبادی» صبح امروز (۳۰ مهر) در شورای زکات استان اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال ۵۳ میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان کمک‌های مردمی برای نیازمندان جمع‌آوری شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع درآمدهای کمیته امداد در سال ۹۸ نیز ۳۳ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان بوده است، افزود: میزان درآمدها در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ حدود ۶۳ درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه از این مبلغ ۳۱ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان درآمدهای امداد بوده است، گفت: ۲۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان نیز درآمدها و کمک‌های جمع‌آوری شده مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی بوده است.

 

سلم آبادی ادامه داد: میزان صدقات جمع‌آوری شده در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان بوده است که تحقق ۶۵ درصدی برنامه را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۶ ماهه سال جاری سه میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان زکات در خراسان‌ جنوبی جمع‌آوری شده است، گفت: این میزان زکات رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

 

وی از افزایش ۳۳ درصدی جمع آوری زکات در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر چهار میلیارد و ۱۶۱ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معادل ۵۷ درصد آن نقدی بوده است.

 

سلم آبادی بیان کرد: از این رقم بالغ بر یک میلیارد ۵۷۴ میلیون تومان زکات مستحبی، ۵۷۰ میلیون تومان زکات واجب(مال)، بیش از یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان فطریه عام و سادات، ۶۸۳ میلیون تومان کفاره و مابقی رد مظالم بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: در این مدت کشاورزان و دامداران استان ۲۵ هزار و ۳۳۳ کیلوگرم گندم، پنج هزار و ۱۳۱ کیلوگرم جو، ۱۷۶ کیلوگرم خرما، ۲ نفر شتر و ۲۲۷ رأس گوسفند به عنوان زکات مال پرداخت کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت استان ۹۵ درصد زکات جمع آوری شده در بخش محرومان و مابقی در بخش پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون در بحث محرومین، هزینه هفت سری جهیزیه، ۲۵۷ مورد امور تحصیلی و ۲۱ هزار و ۵۸۷ مورد معیشت نیازمندان، ۳۰۷ مورد درمان، ۳۱ مورد مرمت و بازساری مسکن و ۱۶ هزار و ۸۴۵ مورد سایر مصارف از محل پرداخت زکات تأمین شد.

 

سلم آبادی ادامه داد: هم اکنون ۶۶۳ عامل افتخاری و ۲۴۴ مبلغ جمع آوری زکات در استان را برعهده دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمک‌های مبتنی بر نیاز طی این مدت ۱۳ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان بوده است که رشد ۲۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد.

 

 

کد خبر 985530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha