مشارکت بیش از ۲۰ میلیون روستایی در جشنواره «روستای دوستدار کتاب»

حیدری گفت: با هدف ترویج مطالعه برای بیش از ۲۰ میلیون روستایی، جشنواره «روستای دوستدار کتاب» طراحی شده است و ۶ هزار و ۵۰۰ روستا طی ۶ دوره گذشته در آن شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم حیدری»، در دومین نشست مجازی ملی «راه آبادی» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس گفت: توسعه فرهنگی در شهرها و روستاها با هم افزایی دستگاه ها از سال 93 در اولویت وزارت فرهنگ قرار گرفته است.

دبیر جشنواره پایتخت کتاب در دومین نشست ملی «راه آبادی» افزود: درخشش و همکاری دستگاه های فارس در جشنواره های کتاب وجب شده تا امسال شهر شیراز به عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شود که مایه افتخار است.

وی اضافه کرد: ایجاد جمع های کتابخوانی در این میان موجب افزایش سرانه مطالعه در کشور خواهد شد و با هدف ترویج مطالعه برای بیش از 20 میلیون روستایی، جشنواره «روستای دوستدار کتاب» طراحی شده است و 6 هزار و 500 روستا طی 6 دوره گذشته در آن شرکت کرده اند.

حیدری تاکید کرد: برگزاری این جشنواره موجب توجه  نهادهای دولتی و غیردولتی و خیران به کتابخانه های روستایی شده و موجب ایجاد کتابخانه ها توسط این مجموعه ها در کشور شده است.

وی با اشاره به ایجاد شبکه ای از کتابخانه ها از طریق شبکه «روستاهای دوستدار کتاب» عنوان کرد:  این اقدام با هدف الگوسازی برای روستاهای کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

خاطر نشان می شود در این نشست، اساتید دانشگاه، مدیران کل و مسئولان دستگاه های اجرایی، کتابداران و مروجان کتابخوانی از 12 استان کشور حضور داشتند.

 

کد خبر 985579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha