فعالیت رسانه‌های گیلان در بحران شیوع کرونا فداکارانه و ستودنی بود

فاضلی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌های گیلان در دوران شیوع کرونا فداکارانه و ستودنی بود گفت: مطبوعات گیلان در ایام کرونا تسهیل‌بخش بسیاری از فعالیت‌ها بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(چهارشنبه، ۳۰ مهر) در نشست هم‌اندیشی با برخی از مدیران رسانه‌های استان با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در مدیریت فضای روانی استان در بحران کرونا گفت: با همدلی و وفاق رسانه‌های استان فضای روانی حاصل از کرونا به بهترین صورت ممکن مدیریت شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به کسب رتبه ششم این استان در برخورداری از مطبوعات و رسانه ها افزود: گیلان با ۱۰ روزنامه رتبه ششم، ۱۹۸ پایگاه خبری رتبه سوم و در مجموع مجوز ۳۹۵ مطبوعات، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها رتبه ۶ کشوری را دارد.

 

وی با بیان اینکه مطبوعات گیلان در ایام کرونا تسهیل‌بخش بسیاری از فعالیت‌ها بودند اذعان کرد: بسترسازی برای ایجاد امید در جامعه و افزایش تاب‌آوری اجتماعی از مهمترین اقدامات رسانه‌ها در روزهای کرونایی بود چون جامعه ناامید، جامعه غیرقابل کنترل همراه با هرج و مرج خواهد بود.

 

فاضلی اقناع افکار عمومی، آگاهی‌بخشی و جلب مشارکت حداکثری را از دیگر خدمات رسانه‌ها در این ایام برشمرد و بیان کرد: رسانه‌ها همواره تلاش بر جذب مشارکت حداکثری داشتند چون نظام ما مبتنی بر آرا است و این مشارکت مولفه‌ای اساسی در نظام مردم‌سالاری دینی ما است.

 

وی با بیان اینکه اعتمادسازی عمومی جهت اجماع، فرهنگ‌سازی و آموزش سبک زندگی مبتنی بر همزیستی از دیگر اقدامات رسانه‌ها در این ایام بود اظهارداشت: در اسفندماه رسانه‌های معاند علیه گیلان به لحاظ آمار ابتلا به کووید۱۹ و تعداد جانباختگان فضاسازی کردند و فضای اطلاع‌رسانی، قبل از کرونا بر ما غلبه کرد اما به همت رسانه‌های استان و قدرت رسانه توانستیم این فضا را مدیریت کرده و آرامش نسبی را بر استان حاکم کنیم.

 

فاضلی پوشش فعالیت‌های دستگاه‌های نظارتی، تولید محتوای آموزشی، بهداشتی، تقویت فرهنگ کمک مومنانه، ایجاد مطالبه‌گری عمومی در برخورد با متخلفان، پرهیز از بازنشر جلوه‌های منفی و ابهام‌ آفرین در مدیریت شرایط و مراقبت از دامن زدن به هر نوع ۲ قطبی شدن و شایعه پراکنی را از دیگر اقدامات رسانه‌های گیلان در این ایام عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در این استان به سبب پیشینه فرهنگی و وجود نخبگان و تحصیل‌کردگان بسیار حرفه‌ای است اذعان کرد: رسانه‌های استان در چارچوب نظام و در مسیر قانون فعالیت می‌کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عدم بازنشر القائات و جریان‌های رسانه‌های معاند در این ایام را از دیگر خدمات شابسته رسانه‌های استان عنوان کرد.

 

 

کد خبر 985632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha