شورای شهر در جریان طرح های المان های شهری قرار نمی گیرد

زاهد در جلسه شورای شهر رشت با اشاره به نصب اشتباه یک المان ۱۵ متری در میدان شهید سرگل گفت: کمیسیون فرهنگی شورا در جریان طرح های المان های شهری قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه،۳۰ مهر) برگزار شد، «فرهام زاهد» نسبت به عدم دسترسی و بررسی شورا از طرح های المان های مورد قرارداد شهرداری با پیمانکاران انتقاد کرد.

 

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت اظهارداشت: با نصب یک المان ۱۵ متری با ۲۴ تن وزن در میدان شهید سرگل، شهروندان شورا و کمیسیون فرهنگی را مقصر می دانند در حالی که سازمان زیباسازی شهرداری، شورا را در جریان این پروژه قرار نداده بود.

 


وی با توضیح اینکه المان کبوترخانه ۲۴ تنی که از سیمان و فلز ساخته شده برای میدان امام حسین(ع) در نظر گرفته شده بود افزود: با اتمام ساخت این المان، پیمانکار پروژه با اطلاع از اینکه برای میدان امام حسین که قرار است تحت پروژه روگذر قرار گیرد، جای مناسبی برای نصب المان نیست، به انتقال آن به میدان سرگل اقدام کرده بود که خوشبختانه با رایزنی شورا مانع از نصب آن شدیم.

 


به گفته عضو شورا المان میدان شهید سرگل در حال ساخت است و المان کبوترخانه به مسکن مهر منتقل شد تا در نزدیکی مسجد و متناسب با فضای موجود نصب شود.

 


زاهد تاکید کرد: طی نامه ای، سازمان زیباسازی شهرداری مکلف شده که از این پس، شورا و کمیسیون فرهنگی را در جریان پروژه های اینچنینی قرار دهد.

 


در ادامه جلسه شورا، رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت طرح اعطای "کارت منزلت" برای شهروندان بالای ۶۵ سال، زنان بدسرپرست خانوار و معلولان جسمی را به شورا ارائه کرد.

 


«بهراد ذاکری» با بیان اینکه شهرداری با اعطای این کارت به شهروندان مشمول شرایط ذکر شده، خدماتی رایگان ارائه خواهد کرد گفت: اعطای بلیط رایگان اتوبوس های شهری، بهره مندی رایگان از فضاهای فرهنگی و میراثی برای شهروندانی که از این کارت برخوردار می شوند از جمله خدماتی است که تحت پوشش کارت منزلت شهری خواهد بود. 

 


در جلسه امروز شورا «ایرج نوذری» هنرمند سینما و تلویزیون، به عنوان مشاور فرهنگی شورا معرفی شد.

 

وی با حضور در صحن شورا از علاقه خود به شهر رشت سخن گفت و تاکید کرد: از هیچ تلاشی در راستای وظایف مکلفه برای رشت و مردم آن دریغ نمی کند.

کد خبر 985671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha