​کمک ۹۱۲ میلیارد تومانی مردم ایران به ایتام/ وجود ۲۰ هزار حامی ایتام در گلستان

بختیاری گفت: مردم در سال گذشته ۹۱۲ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید مرتضی بختیاری» شامگاه امروز(چهارشنبه 30 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان برنامه ریزی دارد و تنها گروهی که مستمری آنها تداوم دارد سالمندان و بیماران صعب العلاج هستند.

 

رئیس کمیته امداد ادامه داد: براساس برنامه توسعه پنج ساله ششم این تعهد دیده شده که کمیته امداد سالانه 70 هزار شغل ایجاد کند این در حالی است که کمیته امداد در سال نخست برنامه ششم توسعه توانست 170 هزار شغل و در سال 97 بالغ بر 148 هزار شغل و در سال گذشته نیز 175 هزار و 900 شغل ایجاد کرده است.

 

بختیاری بابیان اینکه کمیته امداد در بیش از سه سال 500 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است، بیان کرد: امسال برنامه ریزی ما این است که 200 هزار اشتغال با 6 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار ایجاد کنیم.

 

وی افزود: از سال 84 تا پایان سال 97 بالغ بر 700 هزار خانوار در کمیته امداد به خودکفایی رسیدند و این افراد سالانه سه میلیارد تومان مستمری دریافت می کردند.

 

رئیس کمیته امداد متذکر شد: امسال 6 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد 200 هزار اشتغال در نظر گرفته شده و در استان گلستان نیز پنج هزار و 694 مورد اشتغال ایجاد شده است.

 

بختیاری بیان کرد: از سال گذشته طرح راهبران شغلی در کمیته امداد در نظر گرفته شده است و کمیته امداد 50 درصد از اشتغال کمیته امداد کشور را با اجرای این طرح در نظر گرفته است.

 

وی از ثبت جهانی تولیدات قالی مددجویان کمیته امداد تحت عنوان «احسان» خبر داد و گفت: مسکن یکی از رکن های مهم برای مددجویان است، همانطور که به موضوع اشتغال پرداخته می شود به همان میزان نیز به موضوع کمیته امداد اهتمام داریم.

 

رئیس کمیته امداد ابراز داشت: 173 میلیارد تومان برای دو هزار و 544 واحد خسارت دیده از سیل در استان گلستان پرداخت شد.

 

بختیاری بیان کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در استان گلستان رقم خورد که یک هزار و 500 واحد آن بنا است در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار بگیرد.

 

وی بابیان اینکه مردم در 6 ماهه نخست سال در استان گلستان 130 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کردند، افزود: مردم در سال گذشته 912 میلیارد تومان به ایتام کمک کردند و در استان گلستان 9 میلیارد و 700 میلیون تومان به ایتام کمک شد.

 

رئیس کمیته امداد ابراز داشت: در استان گلستان 9 هزار و 200 یتیم وجود دارد و  20 هزار حامی یتمی در استان داریم.

 

 

کد خبر 985675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha