استکبار جهانی با همراهی انگلیس به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی هستند

حجت‌الاسلام منتظری ،بااشاره به دشمنی استکبار جهانی علیه مسلمانان ،گفت: استکبار جهانی با همراهی انگلیس به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت‌الاسلام محمد منتظری امروز(30مهر)در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت گرامیداشت ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت در سنندج اظهار داشت: امروز با توطئه‌های زیادی مواجه هستیم و استکبار جهانی با همراهی انگلیس به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه مهمتربن پیام پیامبر(ص) در طول رسالتش دعوت به وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان است،افزود: بنابراین همه ما مسلمانان وظیفه داریم با حفظ وحدت و اجتناب از توجه به اختلافات، مانع از عملی شدن خواسته‌های دشمنان در جامعه اسلامی شویم.

حجت‌الاسلام منتظری به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت در ایران و کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود:اهانت به اعتقادات اهل سنت و تشیع خواسته رهبری و دولتمردان نیست، چرا که ایجاد اختلاف فقط به نفع دشمنان و بدخواهان جامعه اسلامی است.

وی بر لزوم همکاری مردم و مسوولان برای عبور از شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا تاکید کرد وافزود: با ایمان و اعتقاد راسخ به آموزه‌های دینی و نصرت الهی، به طور قطع از این شرایط با موفقیت عبور خواهیم کرد.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به افکار تکفیری در بین برخی افراد ناآگاه اشاره و تصریح کرد: تلاش ما این است با روشنگری و راهنمایی دلسوزانه، مانع از گمراه شدن این افراد در جامعه شویم.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به شیوع کرونا و برای حفظ سلامتی مردم، برنامه‌های هفته وحدت به صورت جمعی در مساجد برگزار نخواهد شد و این آیین‌ها بیشتر به صورت تصویری یا در فضای مجازی انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: از ائمه جمعه و جماعات انتظار داریم برای حفظ سلامتی مردم از برگزاری مراسم یا آیین‌های مولودی‌خوانی اجتناب کرده و از برنامه‌های پخش شده در صدا و سیما و فضای مجازی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی بستر مناسبی برای برگزاری برنامه‌های هفته وحدت است، افزود: پخش کلیپ‌های تهیه شده ماموستا شیخ الاسلام از طریق صدا و سیما، انجام مصاحبه با شخصیت‌های تاثیرگذار اهل تشیع و تسنن، تولید کلیپ و ویدیو و انتشار در شبکه‌های فضای مجازی، مسابقات پیامکی روزانه با محوریت نامگذاری ایام هفته وحدت از جمله برنامه‌های این هفته است.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدای روحانی با مشارکت بنیاد شهید، تجلیل از فرهیختگان تقریب، ارکان مساجد، هنرمندان و رسانه‌های عرصه تقریب به صورت ویژه و برگزاری نشست‌های تخصصی ائمه جمعه و جماعت به صورت محدود در شهرستان‌های بانه و سقز، دیواندره و کامیاران از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته وحدت برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام منتظری افزود: در این هفته مستندی از ماموستا بالک، اشتراک‌گذاری پوستر نمایشگاه دام تکفیر، برنامه‌ریزی با دیدار نماینده ولی‌فقیه و انتشار بیانیه‌های علمای شاخص اهل سنت و تشیع، برگزار خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوع کرونا نباید موجب کاهش توجه به هفته وحدت باشد، بلکه باید برنامه‌ها را به سمتی دیگر و با استفاده حداکثری از ظرفیت موجود، از جمله در فضای مجازی سوق داد.

کد خبر 985676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha