راکبان موتورسیکلت در آستارا کلاه ایمنی هدیه گرفتند

زاهدنیا گفت: در چهارمین روز از هفته ناجا و در قالب طرح ایمنی موتورسواری به ۱۰ موتورسوار آستارایی کلاه ایمنی اهدا شد.

«افراسیاب زاهدنیا» در حاشیه آیین اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران که در اداره راهنمایی و رانندگی آستارا برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: آشنایی موتورسواران با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آشنایی با مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات از اهداف اجرای طرح ایمنی موتوسواری است.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بندر آستارا با بیان اینکه بخشی از تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشور را راکبین موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، افزود: با وجود فعالیت های فرهنگی و آموزشی، ۶۵ درصد تصادفات جاده‌ای با موتورسیکلت است و ۵۵ درصد عامل اصلی فوت با این وسیله نقلیه، ضربه به سر می باشد.

 

وی از اهدای کلاه ایمنی به ۱۰ موتور سوار آستارایی خبر داد و تصریح کرد: این کلاه‌های ایمنی در قالب طرح ایمنی موتورسواری به موتورسواران اهدا شد.

 

زاهدنیا ارزش کلاه‌های ایمنی اهدایی به راکبان موتورسوار را ۲ و نیم میلیون تومان اعلام کرد.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بندر آستارا کلاه ایمنی را ساده‌ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حفظ جان موتورسواران دانست و خاطرنشان کرد: از موتورسواران انتظار این است نسبت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام بیشتر داشته و از کلاه ایمنی استفاده کنند.

کد خبر 985684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha