مساجد ما برای تمدن اسلامی برنامه ریزی کنند

حجت الاسلام میر محمدیان گفت: طرح «امام محله» دو کلمه امام و محله هستند که هر دو حرف و مفهوم بسیاری در آن نهفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان، «حجت الاسلام میر محمدیان» قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در سفر یک روزه خود به استان همدان، پیرامون ارتقاء طرح «امام محله» گفت:  در سفرها به دنبال مرکز استان نیستیم بلکه به دنبال شهر به شهر هستیم تا بهتر با مدیران حرف بزنیم.

 

قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در طرح «امام محله» دو کلمه امام و محله هستند که هر دو حرف و مفهوم بسیاری در آن نهفته است.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان اضافه کرد: در حوزه به ما می‌گویند طلبه خوب باید نماز جماعت بخواند، سخنرانی کند، مسئله بگوید، مشاوره بدهد اما هیچ جا به ما نمی‌گویند باید یک امام خوب باشید.

 

وی با اشاره به اینکه چهارده امام معصوم مصداق اتم امامت هستند گفت: ولایت یک مفهوم مشکوک است، مردم باید همواره پای کار امام باشند تا او بتواند کار خود را انجام دهد خدا در خصوص پیغمبر(ص) می‌فرماید: پیغمبر نسبت به همه مردم مهربان است.

 

مقام معاونت فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علقه اول بین امام و مردم بر مبنای محبت است، دوم صله رحم و سوم حسن همسایه داری است، بوسیله صله رحم و حسن همسایه داری بلاد آباد می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد به 5 سطح قابل تقسیم است گفت: مسجدی که زنده است و امام آن پیش نماز است، مسجدی که علاوه بر نماز کارهای خیریه و عمرانی می‌کند و امام آن امام است، مسجدی که امام آن احساس مسئولیت می‌کند و خود نیز به دنبال حل مسئله محله بوده و بوسیله مردم مسائل محله را حل می‌‌کند.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: مسجد نوع 4، مسجدی است که به دنبال جامعه پردازی است و حکمرانی به محله واگذار می‌شود مانند مدل مراکز نیکوکاری کمیته امداد و در نهایت مسجدی که به دنبال تمدن سازی است .

 

وی خاطر نشان کرد: برخی از مساجد ما نوع 1، 2 و 3 هستند متأسفانه مساجد نوع 4 و 5 وجود ندارد، لذا باید تلاش کرد تا مساجد ما برای تمدن اسلامی برنامه ریزی کنند.

 

وی ابراز کرد: ما محله به محله را در این چهل سال از دست دادیم و باید محله به محله را به دست بیاوریم، ما اگر به دنبال حل مسائل مردم برویم مردم هم ما را همراهی خواهند کرد.

 

 در پایان «حجت الاسلام نظیری»،  ما به دنبال الگوی امام محله و امام روستا در جامعه هستیم و در این بین روحانی به وسیله خود مردم مسائل مردم را در محله حل می‌کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و برخی از دستگاه های اجرایی به دنبال کپی برداری از طرح هستند اما بدون محوریت مسجد و نقش امام محله بوده است که باید بیشتر به این مسئله پرداخته شود.

کد خبر 985692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha