مساعدت مدیریت بحران استان در احداث ایستگاه خودکار شهرستان های ایجرود و سلطانیه

محمدرضا رحمن نیا، خواستار مساعدت اداره کل مدیریت بحران جهت اختصاص زمین مناسب برای احداث ایستگاه خودکار شهرستان ایجرود و همچنین تکمیل ایستگاه خودکار سلطانیه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست هواشناسی استان زنجان در دیدار با صفی اله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان ضمن تشریح فعالیت‌‌های هواشناسی در رابطه با مدیریت بحران پدیدهای مخرب جوی، خواستار همکاری و تعامل بیشتر بین این اداره کل و مدیریت بحران استان شد.

 

محمدرضا رحمن نیا ادامه داد: با توجه به اینکه هواشناسی یکی از اعضا ستاد مدیریت بحران استان می باشد، پیش بینی و اطلاعات جوی نقش تعیین کننده ای در کاهش خسارت های ناشی از پدیده های جوی مخرب دارد.

 

وی با اشاره به کمبودها و نیازمندیهای هواشناسی استان، خواستار مساعدت اداره کل مدیریت بحران جهت اختصاص زمین مناسب برای احداث ایستگاه خودکار شهرستان ایجرود و همچنین تکمیل ایستگاه خودکار سلطانیه شد.

 

سرپرست هواشناسی استان با اشاره به اینکه توسعه و بکارگیری فناوری‌های روز هواشناسی نقش بسیار مهمی در جهت ارائه پیش بینی های دقیق مکانی دارد، جهت اختصاص بودجه از محل اعتبارات مدیر یت بحران استان تاکید کرد.

 

در ادامه این نشست  مدیر کل مدیریت بحران استان، تعامل سازنده و پایدار اداره کل مدیریت بحران ‌استانداری با هواشناسی را ضروری دانسته گفت: یکی از پایه های تصمیم گیری در شرایط بحرانی، آمار و اطلاعات و پیش بینی های هواشناسی است.

 

صفی اله کرامتی افزود: با اطلاع رسانی به موقع، پیش بینی دقیق و کسب آمادگی ‌لازم می توان جلوی بسیاری از خسارات را در شرایط جوی خاص گرفت.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری پیش بینی هواشناسی را یکی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت بحران دانست و اظهار داشت: هم اکنون تعامل خوبی در سطح استان با مجموعه هواشناسی وجود دارد و امیدواریم با حضور مدیریت جدید در این زمینه بتوانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

 

در پایان این دیدار کرامتی با حضور در مرکز مانیتورینگ پیش بینی در جریان فرآیندهای منتهی به تولید انواع پیش بینی ها در مقیاس های زمانی مختلف و هشدار های هواشناسی (متناسب با نیاز کاربران نهایی مختلف) قرار گرفت.

کد خبر 985710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha