۱۴ مرکز دارالقرآن کریم در کردستان راه‌اندازی شد

حجت‌الله نریمانی گفت: ۱۴ مرکز دارالقرآن کریم در استان کردستان راه‌اندازی شده که از ماموریت‌های کمیته همکاری‌‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند با آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه عقیدتی که دانش‌آموزان را مورد هدف قرار داده مقابله کند بنابراین کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ظرفیت خوبی است که می‌توان از پتانسیل آن در این راستا بهره گرفت.

 

وی با اشاره به جایگاه قانونی کمیته همکاری و ضرورت بهره‌گیری از پتانسیل نهادهای همکار در اجرای فعالیت‌های دینی و عقیدتی، تصریح کرد: کمیته بستر مناسبی را برای حضور و فعالیت دستگاه‌های عضو در آموزش و پرورش و مدارس فراهم کرده است.

 

وی به عملکرد کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته پرداخت و برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی همکاران با همکاری دستگاه‌های عضو، اجرای گفتمان‌های دینی، تامین امامان جماعت مدارس، جشن تکلیف دانش‌آموزان، طرح پیوند مدارس و مساجد، اجرای زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در چهار مرحله و شرکت بیش از ۹۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی مسابقات را از مهم‌ترین اقدامات استان بر شمرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اجرای برنامه الگوی تلاوت، حفظ موضوعی قرآن و اجرای حفظ جزء سی ام قرآن کریم با شرکت بیش از ۷۹ هزار نفر از دانش‌آموزان، برگزاری محافل انس با قرآن، بزرگداشت مناسب‌ها، سوگواره احلی من العسل، امام شناسی، تجهیز بیش از یک‌هزار نماز خانه مدارس، برگزاری دوره توانمندسازی با رویکرد تقریب مذاهب و راه‌اندازی ۱۴ مرکز دارالقرآن را از دیگر فعالیت‌ها در راستای ماموریت کمیته همکاری استان عنوان کرد.

 

نریمانی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط ستاد اقامه نماز استان، آموزش و پرورش کردستان موفق شد رتبه برتر استانی را کسب کند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی کردستان استان گفت: متناظر با کمیته استانی، کمیته‌های همکاری در سطح شهرستان ‌ها نیز فعالیت دارند و برنامه‌های ابلاغی استان را اجرایی می کنند.

 

نریمانی همچنین به تشریح برنامه‌های کمیته همکاری استان در سال تحصیلی جدید پرداخت و با بیان اینکه هر ساله در تابستان برنامه سالانه کمیته بر اساس سرفصل هایی ابلاغ و برش استانی آن انجام و بعد از تصویب مجدد برای اجرا به استان ارسال می‌شود، اضافه کرد: برنامه سال تحصیلی جدید، به استان ارسال شده و رئوس و نحوه اجرای برنامه‌ها در این نشست طرح و بعد از بررسی و تعیین نحوه همکاری، زمینه اجرایی شدن آن فراهم می شود.

کد خبر 985756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha