اورژانس اجتماعی وظیفه کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بر عهده دارد

رضایی گفت: اورژانس اجتماعی با سه ویژگی تخصصی بودن، در دسترس بودن و به موقع بودن اقدام به مداخله در بحران، وظیفه کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بر عهده دارد.

«فاطمه رضایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا در ماه‌های اخیر و به وجود آمدن مشکلات معیشتی و اقتصادی اختلافات حاد خانوادگی و خشونت‌های خانگی افزایش چشمگیری یافته است.

 

مسئول مرکز تخصصی اورژانس اجتماعی جهرم مرکز تخصصی اورژانس اجتماعی با هدف کاهش و کنترل بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی با ارائه خدمات فوری و تخصصی لازم به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی چون همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده، کودکان کار و خیابانی، افراد دارای اختلافات خانوادگی حاد، دختران و زنان در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند فعالیت می کند.

 

وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی با سه ویژگی تخصصی بودن، در دسترس بودن و به موقع بودن اقدام به مداخله در بحران، ایجاد فضای امن و آرام جهت مشارکت و شرح مشکلات افراد با همکاری دادگستری، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط می کند.

 

رضایی با اشاره به حوزه فعالیت اورژانس اجتماعی در جهرم، بیان کرد: این مرکز تخصصی با چهار حوزه فعالیت مرکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳، خودرو خدمات سیار و پایگاه‌های خدمات اجتماعی آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

 

مسئول مرکز تخصصی اورژانس اجتماعی جهرم خاطرنشان کرد: راه ارتباطی با مرکز اورژانس اجتماعی تماس با تلفن ۱۲۳ امکان پذیر بوده که جهت اطلاع رسانی بیشتر از خدمات و برنامه‌های اورژانس اجتماعی جهرم صفحه ای با همین عنوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز فعالیت دارد.

کد خبر 985768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha